Publisher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Hallo!

Zijn er mensen met verstand van Publisher?

Regelmatig maak ik een Nieuwsbrief in Publisher, dit gaat vooralsnog best goed. Er is alleen een probleem met de opmaak als de Nieuwsbrief wordt doorgestuurd en beantwoord. Bij het doorsturen en beantwoorden raakt de opmaak helemaal in de war. Plaatjes die in het origineel onderop stonden zijn dan helemaal bovenaan komen te staan over allerlei andere tekst- en plaatjes-velden.

Ik heb het doorsturen geprobeerd met een voorbeeld Nieuwsbrief uit Publisher en dan gaat het wel goed.

Weet iemand wat ik fout doe?

Met vriendelijke groet,

Jasper.

Hallo!

Zijn er mensen met verstand van Publisher?

Regelmatig maak ik een Nieuwsbrief in Publisher, dit gaat vooralsnog best goed. Er is alleen een probleem met de opmaak als de Nieuwsbrief wordt doorgestuurd en beantwoord. Bij het doorsturen en beantwoorden raakt de opmaak helemaal in de war. Plaatjes die in het origineel onderop stonden zijn dan helemaal bovenaan komen te staan over allerlei andere tekst- en plaatjes-velden.

Ik heb het doorsturen geprobeerd met een voorbeeld Nieuwsbrief uit Publisher en dan gaat het wel goed.

Weet iemand wat ik fout doe?

Met vriendelijke groet,

Jasper.

Hallo,

Dit kan gebeuren als Uw Email Software anders werkt dan Microsoft WIndows Office Publisher. Uw Email Software weergeeft de Email in (waarschijnlijk) een kleiner formaat dus komt alles door elkaar. (Hetzelfde effect als U deze pagina nu minimaliseerd de zinnen komen op een andere plek). Probeer om het te converteren naar een bestand (.doc of .pdf is altijd goed), Word en Adobe Reader heeft namelijk het zelfde formaat dan Publisher.

ObAt

Tekst in publisher

Beste lezer,

Ik heb een soortgelijk probleem met publisher. Echter de koppen en teksten blijven wel in de goede volgorde staan. Probleem bij mij is de tekst bij het verzenden van een e-mail heel erg troebel wordt. Als ik hem pdf dan heb ik hier geen last van maar dan moet ik hem als bijlage bij een e-mail doen, wat nou juist niet de bedoeling is van een nieuwsbrief.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Roy

Dag Roy,

Onder het tab-blad Extra kan je naar Opties gaan. Dan krijg je een schermpje waar je naar het tab-blad web kan gaan. Onderaan zie je dan de mogelijkheid om een hokje aan te vinken. Je vertuurd dan de Nieuwsbrief in JPEG formaat en de boel kan dan niet in de war raken.
Nadeel is wel dat Nieuwsbrief wel zwaarder wordt.

Ik heb ook nog eens een voorbeeld nieuwsbrief van Publisher ge-emaild naar mezelf, als test. Ik deed dat niet als JPEG'je, maar gewoon als tekst. Dat deed 'ie wel helemaal goed.
Geen idee hoe dat komt.

Jasper.

Re

Hoi Jasper,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik blijf alleen het probleem houden. :confused:

gr Roy

Hoi,

Als je Publisher 2007 hebt is het antwoord vrij makkelijk.

Je gaat naar afdrukken en selecteerd als printer de XPS printer.
De volgende stap is dat hij naar een bestandsnaam vraagd.
hier vul je de naam in die jij het bestand wilt geven, zodra je dat hebt gedaan druk je op afdrukken, op de zelfde bestandslocatie als waar het origineel staat wordt nu een bestand gemaakt met een xps extentie. Dit is het zelfde als PDF maar dan van microsoft.

hierbij ook een link naar de uitleg van microsoft zelf
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek/xps.aspx

ik hoof dat je er wat aan hebt

Met vriendelijke groet,

Jac

Nog een Publisher nieuwsbriefvraag

Hallo allen,
Ook IK heb een vraag over nieuwsbrieven in Publisher. Ook ik ben een amateur, en op zich lukt het vrij goed om een nieuwsbrief in Publisher 2007 te maken en te versturen.
Als ik de nieuwsbrief als preview bekijk, lijkt het vrij goed te gaan (op wat kleine details na, zoals een paar witte balkjes), maar de regelafstand die ik in het het originele Publisher bestand invoer, die wordt in de nieuwsbrief niet meegenomen. Gevolg: in het gemailde resulattat houdt hij regelafstand 1 aan, wat nét niet lekker leest. En onder de laatste regel heb ik dan weer meer blanko loze ruimte over.
Ik heb het ook al geprobeerd door de nieuwsbrief als één JPG-bestand te versturen, maar dat geeft hetzelfde probleem. Ook de afbeeldingen, die in het originele Publisher-bestand naadloos op elkaar aansluiten, staan in het e-mail resultaat niet meer tegen elkaar aan.
Ik heb overigens de tip van Jac geprobeerd, en dat werkt op zich PERFECT, alleen werken hyperlinks dan niet :(
Wie heeft er voldoende ervaring met Publisher nieuwsbrieven om mij hiermee te kunnen helpen?

Laatst bewerkt:
afdrukproblemen MS publisher

Ik heb een email-mailing in elkaar gezet welke verzonden wordt als JPG. Alles werkt prima en als ik het bericht (naar mijzelf) verstuur dan komt e.e.a. goed op het beeldscherm maar ..... als ik (met de mail volledig geopend of niet) de zaak afdruk, dan klrijg ik een blanco blad. Heb vanalles geprobeerd en gezocht maar kan geen oorzaak vinden; niet als het gaat om printer-, pagina- en pubisherinstellingen. WIE kan deze amateur helpen??

Ik heb een email-mailing in elkaar gezet welke verzonden wordt als JPG. Alles werkt prima en als ik het bericht (naar mijzelf) verstuur dan komt e.e.a. goed op het beeldscherm maar ..... als ik (met de mail volledig geopend of niet) de zaak afdruk, dan klrijg ik een blanco blad. Heb vanalles geprobeerd en gezocht maar kan geen oorzaak vinden; niet als het gaat om printer-, pagina- en pubisherinstellingen. WIE kan deze amateur helpen??

Welkom,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2008 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan