Pul down menutje en grijsveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

monaco

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Goedemorgen,

Je ziet wel eens een word document waarin je van die grijze vakken in moet vullen met bv je naam.

Alleen in het grijze vak kun je dan iets invullen.

Ook heb ik een een soort puldown (net zoiets als je een lettertype kan kiezen) menu gezien in een word document waarin je dan kunt kiezen wie bv het document heeft ingevuld of je kunt bv telefoonnummers uit een lijst kiezen.

Ik heb al gezocht maar ik kan niet vinden hoe je zoiets maakt.

Wie kan me op weg helpen?

Waar jij het over hebt zijn zogenaamde "formulieren" in Word, waarin "velden" zijn opgenomen.

Dit laat zich niet in een paar zinnen uitleggen. Wat je het beste kunt doen is binnen de Help van Word intypen "formulieren" en in het vervolglijstje dat dan verschijnt, kiezen voor "velden invoegen" (eventueel daarna op "demonstratie" klikken.)

Laatst bewerkt:
Ik ga aan de slag.

Als ik eruit ben laat ik het even weten.

ok,

wees niet "bang", het ziet er ingewikkelder uit dan het in feite is. Je moet gewoon wat experimenteren en dan kun je zelf hele leuke invulformulieren maken met vervolgkeuzelijstjes etc. etc.

De "gebruiker" kan dan in de zogenaamde "tekst" niets wijzigen, maar alleen op de door jou gewenste plaatsen in het formulier wat intypen (al dan niet aan de hand van een keuzelijstje / pulldown menuutje) Da's toch wat je bedoelt ?

ik heb weinig gedaan, je hebt 't vermoedelijk allemaal zelf ontdekt............

Monaco,

Zou misschien een kleine uitleg kunnen/willen geven hoe je het hebt gedaan?
Ik wil namelijk ook een pull-down-menu maken maar kom niet verder (ondanks de uitleg van Pasja) :(

Zou jij kunnen aangeven als ik op "demonstratie" heb geklokt welke optie ik dan bij "categorien" en " veldnamen" moet invullen om een pull-down-menu te maken?

b.v.d.
Chicco

In word:

kies BEELD > werkbalk FORMULIEREN aanvinken en de rest wijst vanzelf.

Zie bijlage.

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik nog een oudere versie van Word heb :(

Ik heb namelijk Word (van Office 2000) en krijg de optie "Veldinstellingen"---> Dropdown niet :confused:
De andere opties krijg ik wel, althans ik kan wel diverse namen invoeren maar op een of andere manier werkt t niet (of wat moet ik precies doen met het grijze vlak indien ik een aantal namen heb ingevoerd???

b.v.d.
Chicco

Ik gebruik Office 2003, van 2000 weet ik het niet.

Toch bedankt voor de moeite Monaco :thumb:

Is er iemand anders die mij verder kan helpen?
Ik krijg wel het grijze vlak en krijg ook de mogelijkheid om namen in te voeren, maar verder wat ik ook doe met het grijze vlak ik krijg geen "pull down menu" :(

b.v.d.
Chicco

Ow ja,

Als ik op het "icoontje" met het hangslot klik (formulier beveiligen), krijg ik WEL een pull-down-menu waaruit ik ook een keuze kan maken, doch als ik dan verder wil gaan in het document moet ik eerst weer op het "hanfslot-icoontje" klikken om verder te kunnen gaan :(
Het is bijna gelukt, maar de mogelijkheid moet natuurlijk ook bestaan om uit het pull-down menu een item te selecteren en dan verder te gaan in het document ZONDER eerst weer de "formulierbeveiliging" uit te zetten!

b.v.d.
Chicco

formulier op niet beveiligen zetten en dan dubbelklikken op het grijze vlakje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan