Pull down "Bewerken" is plotseling verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
257
Als ik voorheen een foto met de extensie .jpg in Windows explorer selecteerde en dubbel klikte dan werd de foto automatisch geopend in de Windows media player. In de menubalk kon ik dan "Bewerken" aanklikken wat vervolgens de mogelijkheid verschafte om de de foto te bewerken b.v. rode ogen reductie, foto bijsnijden en nog enkele eenvoudige bewerkingseigenschappen.
Plotseling is nu het menu "Bewerken" verdwenen, vermoedelijk na het installeren van een Windows update. Ik heb al geprobeerd om via de herstelpunt procedure de computer terug te zetten naar een voorgaande positie. Dit mislukt echter steeds.
Vraag hoe krijg ik weer het menu "Bewerken" automatisch terug bij het openen van een foto. Nu wordt een foto geopend alsof het een videobestand is. Er verschijnt bovenin de menu's "Afspelen", "Mediabibliotheek", enz maar geen "Bewerken".
Wie geeft mij even het advies welke instelling ik moet veranderen en vooral hoe?
 
Het probleem is opgelost. Je moet het type .jpg bestanden koppelen aan "Windows Fotogalerie". Alle mappen met foto's. van het type .jpg worden dan geopend in de "Windows Fotogalerie" Dit was ook voorheen zo ingesteld, echter is vermoedelijk door de installatie van de laatste Windows update veranderd. Wel moet ook het vinkje gezet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan