• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pull down mogelijkheden met vervolg mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

1970peter

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Ik ben reeds een tijdje bezig om een document te maken waarbij de eerste keuze in de cel de mogelijkheden van de volgende cel bepaald, en de daaropnaast liggende cel.
ik ben zover dat ik dit voor elkaar heb, echter de onderliggende rij functioneerd niet onafhankelijk. dat wil zeggen die krijgt dezelfde mogelijkheden als de rij erboven.

In het voobeeld staat op blad1 het de rijen met pulldown, en op blad 4 heb ik de vervolgmogelijkheden.
Wat zie ik over het hoofd ?

Bijlagen

Zoek de verschillen:

Code:
=INDIRECT($Y$2)

Code:
=INDIRECT($Y2)

Beste Popipipo,
mijn kennis van excel is maar zeer summier. Het bestand welke ik heb bijgevoegd heb ik vanuit een bestaande situatie aangepast, en ben tot zover gekomen.

je zult nu wel begrijpen dat jouw verzoek tot zoek de verschillen mij helaas niet verder helpt. Maw waar moet ik dit toepassen om dat te bereiken wat ik graag zou willen.

gr Peter

Door het $-teken tussen de Y en de 2 verwijzen de formules in elke rij naar cel Y2
Laat je de $-teken daar weg en kopieer je de formule naar beneden dan gaat de verwijzing met rij nr mee
De formule in rij 3 wordt dan =indirect($Y3)

Popipipo,
helemaal top tot zover, de eerste twee kolommen werken nu goed, als ik jouw wijzigingen doorvoer dan heb ik in iedere rij alle mogelijke keuzes.
Echter van de keuze mogelijkheden in de derde kolom werkt nu alleen de eerste rij.

heb je hier nog tips/ideeen voor ?

ik hoor het graag :)

gr Peter

Voor alle mogelijke invoer in kolom Y moeten aan de namen een bereik gegeven worden.

Via CTRL F3 kom je bij 'bereiknamen'
De naam 'afspraak_gemaakt' komt daarin niet voor dan gaat het dus niet goed

BLAD 4

Cellen B2: B4 moeten de naam 'Geen_gehoor' hebben
Cellen C2: C4 moeten de naam 'Reeds_een_afspraak_ingepland' hebben
...
...
Cellen H2: H6 moeten de naam 'Ontevreden_over_jullie_service' hebben

enz.

Je bereiken zijn niet goed gedefinieerd.
Gebruik voor het bereik zowel voor de kolom letter als voor rij nummer een $-teken.

Afspraak_gemaakt is bv goed want daar staat: =Blad4!$B$2:$B$6
Echter in dit bereik staan weer geen waarden.

Gebruik je niet de $-tekens dan is het bereik afhankelijk van waar de cursor staat en dat is natuurlijk niet wenselijk.

=INDIRECT($Z2)
gebruik deze formule voor de datavalidatie van kolom AA

Beste popipipo,

ik ben er even mee aan het stoeien geweest, maar dankzij jou informatie is het gelukt, dank hiervoor.

Gr. Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan