• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pulldown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansap

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Hallo forum

Ik heb een aantal pulldown menu's gemaakt.
Nu is mijn vraag zodra ik nu een pulldown menu opend dan staat de cursur in het pulldownlijstje altijd onderaan.

soms is de lijst zo lang dat de gebruiker vergeet naar boven te scrollen.
is dit standaard of kan je hier nog iets aan veranderen dusdanig dat de cursur altijd bovenaan begint.

Dank

Als in een cel een waarde staat en je klikt op het pull down menu dan zal het menu direct naar de waarde gaan die in de cel staat.

B.v. als je een lijst van alle letters uit het alfabet hebt en in een cel staat de waarde Z en je klikt op de pull down dan zal deze op de waarde Z in de lijst gaan staan en die staat onderaan.

Als de cel leeg is zal de pull down bovenaan beginnen

Beste Superzeeuw ;)

B.v. als je een lijst van alle letters uit het alfabet hebt en in een cel staat de waarde Z en je klikt op de pull down dan zal deze op de waarde Z in de lijst gaan staan en die staat onderaan.

Als de cel leeg is zal de pull down bovenaan beginnen

Ben je daar zeker van ???

Bewijs dit eens.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Superzeeuw ;)

Ben je daar zeker van ???

Bewijs dit eens.

Groetjes Danny. :thumb:

Enkel als er lege cellen in het bereik zitten, toont Excel de lijst niet van boven af aan, maar bij de eerste lege cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan