• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pulldownmenu & suggestie

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Hoi,

Ik heb wat dingen gevonden op het forum maar kom er niet direct uit hoe ik dat kan toepassen in mijn probleem.

Ben bezig om een excel sheet te maken waarbij mensen steekwoorden/werkzaamheden kunnen kiezen uit een pulldownmenu(Dit werkt) en dan automatisch te zien krijgen waar ze dingen moeten boeken en wat. Dit doe ik gewoon door een zoekfunctie.

Echter kwam bij het presenteren van de sheet de vraag of het ook mogelijk wat dat je ook al delen van woorden kunt invullen en dat het pulldown menu dan ingekort wordt o.b.v wat er ingevuld wordt. Maar indien ze niets invullen je alle keuzes blijft zien.

Het bijgevoegde bestand is een ingekorte versie van origineel en bevat fictieve namen enz

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Arvie,

Je hebt VBA beveiligd met een wachtwoord.

Bijgaand bestand ben ik een keer tegengekomen en op basis daarvan kun je je bestand wellicht aanpassen.

Bijlagen

Bijgaand bestand ben ik een keer tegengekomen en op basis daarvan kun je je bestand wellicht aanpassen.

Thanks Robdgr voor je mogelijke voorbeeld. Dit werkt goed als je de eerst paar letters invoert, maar steel dat in de pulldown lijst Verdelen post staat en ze voeren post is wil de dat ze dus Verdelen post ook zien.

Ik heb geen idee, maar heb het ook niet zelf gemaakt.

Mijn eerste reactie is top

Edmoor,

Als ik jouw voorbeeld bekijk is dit precies wat ik bedoelde. Ik ga met jouw voorbeeld aan de slag en kijken of ik deze ingebouwd krijg in mijn originele bestand.

Nogmaals dank.

Werkt nog niet optimaal

Edmoor,

Maby zie ik wat over het hoofd of moet er nog een kleine aanpassing gedaan worden.

In het voorbeeld stonden er op het tabblad "beheer" maar een 9 regels. Deze werden ook keurig weergegeven in de listbox1.
Zodra ik nog wat test regels toegevoegd aan tabblad beheer worden deze keurig weer gegeven in de listbox1 maar als ik dan op de scrollbalk of de pijltjes van deze listbox1 klikte om te kunnen scrollen naar de gewenste keuze dan verdwijnt listbox1 direct.

Dus het idee werkt goed alleen mogelijk nog wat finetuning, maar vind zelf niet waar dit mogelijk in kan zitten.

Heb voorbeeldbestand met de toegevoegde regels op tabblad "Beheer" toegevoegd.

Bijlagen

Thnx

Edmoor,

Heb je aangepast versie even snel bekeken en getest. Denk dat het opgelost is. Maar voor ik definitief zeg "YES" ga ik mijn origineel bestand er mee aanpassen en kijken.

Alvast dank.

Hij werkt !!!

Edmoor,

Hij werkt nu na mijn idee optimaal.

Heb een kleine aanpassing gedaan in je laatste wijziging. Het groene gedeelte had jij uitgeschakeld maar deze weer aangezet, want hij bleef de laatste keuze steeds vasthouden als ik in de lijst wilde scrolle en koos dan direct deze keuze.

Code:
Private Sub ListBox1_MouseUp(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
    On Local Error Resume Next
    TextBox1.Text = ListBox1.Value
    Range("M4") = TextBox1.Text
    [COLOR="#00FF00"]ListBox1.Value = ""
    ListBox1.Visible = False[/COLOR]
    On Local Error GoTo 0
End Sub

Ik ga hem nu verder uitwerken en testen in de praktijk en bespreken met de personen waar de tel instructie voor is.

Ik wil nog wel een knopje maken die Tekstbox 1 leeg maakt.
Hoe kan ik dat het beste doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan