• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

punt door komma vervangen in textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden,

Na veel gepiel en geoefen heb ik het voor elkaar op percentages in textboxen te krijgen. Voorgaande mede dankzij Wigi en dankzij die enorme grijze massa die zich in mijn hersenpan bevindt ;) . hiervoor gebruik ik onderstaande code

Code:
Private Sub fulltime1_AfterUpdate()
Me.Fulltime1 = Me.Fulltime1 / 100
Me.Fulltime1 = FormatPercent(Me.Fulltime1, 2)

Echter heeft het toetsenbord een probleem :D Op het nummerieke toetsenbord staat alleen een punt. Als je 25,5% wilt hebben, dan dien je ook een komma in te toetsen. Deze zit niet op het nummerieke gedeelte. Door de snelheid waarmee mensen een formulier willen gebruiken is het niet handig (wel rsi vriendelijke misschien) om steeds de normale komma toets te gebruiken. Nu wilde ik in de code een soort replace zetten om de punt te vervangen door een komma.

Heeft iemand eerder met deze bijl gehakt ?

Groet,
Allard :thumb:

Code:
Private Sub TextBox1_Keyup(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
    If KeyCode = 190 Then TextBox1.Text = Replace(TextBox1.Text, ".", ",")
End Sub

Wigi

Code:
Private Sub TextBox1_Keyup(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
    If KeyCode = 190 Then TextBox1.Text = Replace(TextBox1.Text, ".", ",")
End Sub

Wigi

:thumb: Bedankt. Ik heb de code nu helemaal werkend!

Dag Allard,

Als je computer op Europese normen is ingesteld wordt de punt van het nummerpad automatisch een komma.

Gegroet,

Axel.

Dag Allard,

Als je computer op Europese normen is ingesteld wordt de punt van het nummerpad automatisch een komma.

Gegroet,

Axel.

Hoi Axel,

Ja je hebt inderdaad gelijk. Echter de grap is, dat niet iedereen binnen het bedrijf waar ik werk....Hetzelfde toetsenbord heeft. Dat is efficiënt :confused: Vandaar dat ik even opzoek was naar een oplossing :) Toch heb ik het nog even getest met een ander toetsenbord n.a.v. je opmerking.......:thumb: Het werkt nog steeds.....Dank voor je bijdrage:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan