• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punt naar komma

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
beste,

Hoe kan ik automatisch in getallen punten omzetten naar komma's,

Ik haal nml getallen binnen(via een ander programma (BO)dan Excel) met punten ipv van komma's, formules lopen vast omdat ze de punten niet herkennen als zodanig. wijzig ik de punten in komma's, probleem opgelost.
Ik heb geen tijd en zin om alle punten de wijzigen in komma's,
Is hier een eenvoudige oplossing voor?

Groet
Botje

Beste HBot ;)

Via BEWERKEN dan vervangen, bij zoeken naar vul je punt (.) in en bij vervangen door vul je komma in (,).

Groetjes Danny. :thumb:

Zoeken en vervangen

Mvg

Rudi

Edit: Beaten by a minute:D

Bedankt,

Maar dit zoek ik niet echt dit betekend elke keer deze handelingen uitvoeren met het risico dat ergens ander in de sheet 1.000 tallen staan die in een keer enkele getallen worden.
Is dit automatisch in de cel aan te passen of door middel van een "automatich" marcotje.

Groet
Botje

Beste HBot ;)

1.000 tallen worden waarschijnlijk niet hekent als punt, en daarbij kan je zelf nog selecteren welke je wilt vervangen.

Ik zou zeggen probeer het eens, zolang je niet op vervangen klikt veranderd er niks.

Groetjes Danny. :thumb:

Door alleen die kolom of rij te selecteren waar in je de punten wilt veranderen in komma's,
worden de overige cellen met rust gelaten als je zoeken en vervangen gebruikt.

Als het goed is hoef je het toch niet op de hele sheet toe te passen, alleen maar op de kolomen met deze getallen met punten, en dit kun je opnemen met een macro.
En de punt notatie bij 1.000 tallen is een exel weergave cel eigenschap, en wordt niet aangepast als je punten in kommaas veranderd.

edit beaten een aantal minutes :p

Laatst bewerkt:
Misschien kan je bij configuratiescherm je landinstellingen wijzigen. In excel wordt dan ook de . als komma seperator gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan