• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

punt verwijderen in coördinaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter smoas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Hallo.
Ik heb een vraag i.v.m. coördinaten die ik veel gebruik voor mijn werk.
Er staat in de coördinaten een punt op de vierde positie van rechts, hoe kan ik die weghalen met een formule.
VB : 9.973.890 of 43.428.170
Ik wil van beide coördinaten graag de laatste punt verwijderen.
Alvast dank.

Als de cel opgemaakt is als tekst en er altijd twee punten in staan.
Code:
=substitueren(a1;".";"";2)

Als er meerdere punten in staan:
Code:
=VERVANGEN(A1;LENGTE(A1)-3;1;"")

Hallo Harry en JV
Ik heb beide opties geprobeerd maar kom nog niet tot het gewenste resultaat. Substitueren haalt beide punten weg. En vervangen haalt het vierde getal van rechts weg. Zie bijlage.

Bijlagen

In de gegevens in kolom A staan geen punten, die staan alleen in het uiterlijk van de cel.

Bedankt voor je reactie/tip, heb de cel eigenschappen op tekst gezet en de getallen er op nieuw ingetikt met punten en dan werken beide formules heel goed. Alleen het probleem is dat de lijst met coördinaten uit een ander systeem wordt gekopieerd en dan als getal in Excel staan met een scheidingsteken voor duizendtallen. En alles overtikken een paar duizend!!

Zet dan voordat je gaat plakken de cellen eerst op eigenschap Tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan