Punten afschrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo Helpmij,

Ik moet van sommige accounts wel eens punten afschrijven. Daarvoor moet ik de database in en voordat die helemaal geladen is en ik heb gedaan wat ik wilde doen ben ik een kwartier verder. Ik zou graag een kleine pagina hebben waarbij ik een account naam in moet vullen Daarna hoeveel punten ik afwil schrijven en daarna een wachtwoord. ik weet wel de code als iemand een pagina bezoekt en ik dit:
PHP:
		mysql_query("UPDATE users SET punten = punten + 2 WHERE name = '". $user->name."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
op de pagina zet Dan schrijft hij er automatisch 2 bij als de gebruiker de pagina bezoekt met die code erin. Kan iemand me mischien helpen?

Heel erg bedankt.

Laatst bewerkt:
Het grootste deel van deze vraag zit in de PHP category, want het enige wat je hoeft te veranderen voor het afschrijven van punten is de + in de query te vervangen door een -

De rest is de juiste pagina vinden en door PHP de query uit laten voeren.

Nee, want dan moet de gebruiker eerst de pagina bezoeken en dan haalt hij de punten eraf
Nu zou ik het dus zo hebben dat ik 3 velden heb 1 waar ik de gebruikersnaam in kan vullen waar de punten af moeten
1 hoeveel ik eraf wil halen
en een wachtwoord zodat andere mensen dat niet kunnen..

Hm, dan moet je nog steeds ongeveer dezelfde query doen, alleen moet je zorgen dat $user de juiste gebruiker bevat (gezien het een Class is die ik niet ken kan ik daar niet echt mee helpen) of moet je het stuk $user->name vervangen door een variabele die je uit de Form haalt.

Een wachtwoord is ook gewoon een input veld, dat je voor het uitvoeren van het script controleert.

PHP:
if ( $_POST['wachtwoord'] == 'Hier je wachtwoord' ) {
  mysql_query( "UPDATE tabel SET punten = punten - " . $_POST['punten'] . " WHERE naam = '" . $_POST['naam'] . "'";
}
else {
  echo 'Fout wachtwoord.';
}

Dit is het basis idee.

Hallo

Bedankt voor je hulp, Maar het is nog niet helemaal wat ik bedoel

ik heb hier een soortgelijke code alleen dan voor iemand van de site te verbannen

PHP:
<?php

// hier eerst connectie maken met database
$result = mysql_query("select id from bans where ip='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."' ");
$num = mysql_num_rows($result);
if($num > 0){ die(header("Location: http://voorbeeld.nl/error.php")); }
// hier de database connectie

if($_POST['doe'] == 'banip'){
    if($_POST['pass'] == 'wachtwoord hier'){ // verander hier het wachtwoord
        if(!(mysql_query("SELECT * FROM bans"))){ // als de tabel nog niet bestaat
            $result = mysql_query("create table bans (
                                    id int(3) AUTO_INCREMENT,
                                    ip varchar(20) NOT NULL,
                                    tijd timestamp,
                                    PRIMARY KEY(id)
                                    )");
        }
        $result = mysql_query("insert into bans (ip) values ('".$_POST['ip']."')");
        echo "<b>de ban voor het ip adres ".$_POST['ip']." is toegevoegd</b>";
    }
    else {
        echo "<b>het wachtwoord is fout</b><br />";
    }
}
?>

Zoiets alleen dan dat je iets kan toevoegen bij een door jou geselecteerde gebruiker. en een door jou geselecteert aantal punten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan