• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punten automatisch berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter FS76
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FS76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2024
Goedenavond,

Graag heb ik een oplossing voor het volgende:
-ik wil in een excel werkblad naast de kolom met bronwaardes een kolom maken met kolomwaarde +2 (n.b. dit kan elk andere score worden). Het gaat mij dus om de formule.

Groet,
Floris

Is dat de bronwaarde +2, zo begrijp ik het tenminste of een voorbeeld bestandje met uitleg.

Ik dacht dat ook, maar de disclaimer tussen haakjes maakt alles mogelijk.

Met de bronwaarde in A1 dit in B1: =A1+2

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd. Bronbestand is de kolom met de zwarte pijl. Deze scores moet Dus opgeteld worden +2 (zie rode pijl).
het resultaat komt in de kolom met de groene pijl te staan. Is er voor dit kolomresultaat een formule die dit in zn geheel uitrekend?

Bijlagen

• Voorbeeld.jpg
    Voorbeeld.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 31
Zo wellicht, met een bestandje wordt geen plaatje bedoeld maar het excel bestandje

Bijlagen

• Leuk
Waarderingen: FS76
Afgaande op jouw voorbeeld op voorwaarde dat dit een correcte weergave is.

Bijlagen

• Leuk
Waarderingen: FS76
Tot zover al heel erg bedankt. Heb nog even het originele bestandje ingevoerd. Ook een vraag is: hoe voer ik deze formule in 1 keer in. Zou u dit in stapjes kunnen weergeven?

Bijlagen

Ik begrijp je lijstje niet, volgens mij heb je horizontaal en verticaal hetzelfde? (aantal te behalen punten)
Wat wil je nu precies berekenen?

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp wil je in de kolom N in alle rijen dezelfde formule gebruiken. Klopt dat?
Kolom C bevat de waarden behorend bij de finish-plaats van de F1 piloot, toch?
Zo ja, dan vul je in de eerste getallenrij 3 in kolom N de formule "=E3+$C$11" (bevat waarde 2) in en drukt op de enter toets.
Klik nu weer in cel N3, er verschijnt een blokje in de rechteronder hoek van de cel.
Sleep dat blokje naar N13.
$C$11 blijft vast verwijzen naar cel C11, E3 verschuift mee met de formule als je die groter maakt door te slepen en wordt achtereenvolgens E4, E5, E6,...
Alle cellen in kolom N gaande van rij 3 tot en met 13 zullen nu de formule bevatten en het resultaat tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan