• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punten Sorteren / Formules behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickH2830

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Ik heb een vraagje ivm het sorteren van een rangschikking van Hoog naar Laag. Het lukt wel om deze punten (die tot stand kwamen via een formule) te sorteren, maar dan veranderd de formule mee en herberekend het dus opnieuw een foute score.

Gelieve niet teveel in codes te praten want ik ben er niet zoon crack in :)

In bijlage kan je 1 poule van de excel sheet vinden

Bekijk bijlage Fifa 12 helpsite.xlsx

Zie bijlage, hier wordt niet gesorteerd maar de spelers en hun punten worden in een aparte tabel in volgorde getoond.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage Fifa 12 helpsite.xlsxZou u aub op mijn ganse werkblad jouw formule kunnen toepassens? :§

Ik zoek er al dagen achter om het te doen lukken. Als ik jouw formule gewoon kopieer lukt het niet dusja...

Zou echt tof zijn!
Bedankt alvast...

Laatst bewerkt:
Hou er wel rekening mee dat de formules in N3:N6 in het voorbeeld zogenaamde "matrixformules" zijn, deze moet je niet met "enter" afsluiten maar met "ctrl+shift+enter".

Hou er wel rekening mee dat de formules in N3:N6 in het voorbeeld zogenaamde "matrixformules" zijn, deze moet je niet met "enter" afsluiten maar met "ctrl+shift+enter".

Daar snap ik dus vrijwel niets van... Als ik die formule zie staan hoor ik het al donderen in Keulen...

De bijlage in post #4 is gewijzigd, hopelijk is dit wat je vroeg.

De bijlage in post #4 is gewijzigd, hopelijk is dit wat je vroeg.

Prachtig, 1000 maal bedankt!

Wat ik me wel nog afvroeg... Hoe komt het dat als ik bij wedstrijd 1 VS 2 bv 1-0 ingeef dat er dan geen 1 verschijnt bij verloren wedstrijden van ploeg 2?

Bedankt

In cel F4 moet de formule volgens mij gecorrigeerd worden naar:
Code:
=IF(D12<E12;1;0)+IF(E8<D8;1;0)+IF(D11<E11;1;0)
Dit is maar één voorbeeld, misschien moeten er nog andere formules aangepast worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan