• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punten voor aantal gewonnen set

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
209
Er wordt slechts één uur tennis gespeeld bij de enkelspel. Als er een set wordt gewonnen, levert dit één punt op.
Er wordt geen tie-break gehouden bij de stand 6-6. Bij de stand 6-6 wordt gewoon een nieuwe set gespeeld.
Als men twee sets heeft gewonnen, krijgt men natuurlijk 2 punten.

Ik probeerde met een formule met ALS, EN en OF, zoals =ALS(EN(H16;L16)=6;2;ALS(OF(H16;L16)=6;1;0)) maar het werkte niet.

Ik heb geen idee welke andere formule je hier nodig voor hebt. Misschien heb je een idee?
Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • map2.zip
    8,3 KB · Weergaven: 14
Hoi Kuifje,

Jouwformule aangepast:
=ALS(EN(H16=6;L16=6);2;ALS(OF(H16=6;L16=6);1;0))

Of:
=(H16=6)+(L16=6)

Werkt ook

Jeroen
 
Ik wist dat het iets met deze formule moest zijn, maar ik wist niet wat precies!

Bedankt he! :thumb:
 
Mmm, ik was vergeten dat bij 6-6 de nieuwe set wordt gespeeld, dus bij de stand van 6-6 krijgt niemand de setpunten.

Hoe doe je dat in de formule?

Alvast bedankt.
 
Geplaatst door jzeedijk
Hoi Kuifje,

=(H16=6)-En(H16=6;J16=6)+(L16=6)

Jeroen

Hoi Jeroen,

Als men de set niet afmaakt (in de eerste of tweede set) maar heeft wel 2 of meer games voorsprong, dan krijg je ook een bonuspunt.
Hoe gaat de formule dan worden?
Alvast bedankt.
 
Hoi Kuifje,

Het wordt steeds mooier.

Ook dit is vrij eenvoudig:
=((H16=6)*X+(H16-J16>1))*(1-En(H16=6;J16=6))+(L16=6)*X+(L16-M16>1)

Waarbij X het aantal punten voor de gewonnen partij is.
Stel:
A wint van B met 6-4 krijgt 2 punten voor winstpartij (X=2) plus een bonuspunt

In dit geval kan je niet werken met de formule voor het aantal punten voor de tegenstander die ik je gegeven heb, maar moet je in een extra kolom de punten voor de tegenstander zetten.
=((J16=6)*X+(J16-H16>1))*(1-En(H16=6;J16=6))+(M16=6)*X+(M16-L16>1)

In de somproduct-formule voor de punten zit een verwijzing in de trend van (aantal punten per wedstrijd*aantal wedstrijden-(Bereik punten thuisspelende team). Dat wordt nu (Bereik punten uitspelende team)

Jeroen
 
Bedankt maar ik was waarschijnlijk niet duidelijk geweest.

Als men met 6-4 en 5-2 (twee of meer games) wint, krijgt men 2 bonuspunten (voor de winnende eerste set en meer dan 2 games verschil in de tweede set) , dus in totaal krijgt die winnaar 13 punten (6 + 5 + 2).

Als men met 6-4 en 4-3, krijgt men maar een bonuspunt, omdat 4-3 niet met twee games verschil is.
Bij 5-3 of zo dan wel.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Alvast bedankt. :thumb:
 
Laat maar, ik heb zelf al gevonden:

=((H16=6)-(EN(H16=6;J16=6))+(OF(L16=6;L16-N16>1)))

Bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan