• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Puntentabel vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar heb je volgens mij niet eens een tabel voor nodig
Code:
=ROUNDDOWN((Q28/P28)*10;0)
Deze formule is voldoende.
 
Zapatr en popipipo bedankt voor de oplossingen. Die van popipipo geeft ook 0 punten aan bij het niet behalen van de 10% en dat is precies wat ik zocht!

Bedankt voor jullie tijd en moeite!

gr. Arie
 
Is een puntentelling zoals in het voorbeeldbestand algemeen gebruikelijk bij biljarten ? (misschien een domme vraag, maar ik heb geen verstand van biljarten, heb zelfs nog nooit een keu vastgehad). Ik gaf mijn oplossing om die ook bij andere tellingen als in het voorbeeldbestand te kunnen laten gelden (de voorwaarde om bij het behalen van minder dan 10% de waarde 0 weer te geven, is gemakkelijk toe te voegen).
 
Dit is één manier van puntentelling, de andere meer gebruikelijke manier is volgens de oude voetbaltelling; winst 2;gelijk 1 en verlies 0 punten.
 
Dit is één manier van puntentelling, de andere meer gebruikelijke manier is volgens de oude voetbaltelling; winst 2;gelijk 1 en verlies 0 punten.
Dat wist ik niet;
dank voor de info, enterman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan