• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

puntentelling poule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humpy6752

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2024
Hallo,
puntentelling krijg ik niet voor elkaar. bij juiste of verkeerde uitslag bij j6 , gaat de telling niet goed.
Wat zie ik over het hoofd?

m.v.g. Henk

Bijlagen

• punten-1.jpg
    punten-1.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 47
Welkom op Helpmij.nl.
Voeg even een voorbeeldbestand toe zodat de helpers je beter kunnen helpen.

Hoi Cor,
Volgens de foto, bij m6 geeft die foutieve score weer. bij foute voorspelling geef die te veel punten aan. Bij deze voorspelling zou ik 10 punten moeten hebben ipv 15 . Bij juiste uitslag en winst 15 punten.

De formule lijkt mij onnodig lang en ingewikkeld. Hoe kom je aan 15 punten per gewonnen wedstrijd? Normaal gesproken levert een gewonnen wedstrijd toch 3 punten op.
Een voordeel van een vb-bestand is dat de formule geëvalueerd kan worden.

Hoi Cor,
Het aantal punten heb ik zelf verzonnen.is niet van toepassing verder.
Het gaat mij er om , als je de winnende team voorspeld 5 punten
als je de uitslag goed hebt: 10 punten
als je beide goed hebt, dan totaal 15 punten te krijgen
als het gelijkspel is, en dat heb je ingevuld, dan heb je de uitslag dus goed, 10 punten

Voorbeeld van de codes staat toch boven aan in de codes regel?
Verder weet ik niet wat je precies daarmee bedoeld.

sorry voor het nogmaals storen.
Gr Henk

Maak het de helpers gemakkelijk en plaats een voorbeeldbestandje. als de helpers ook een foto plaatsen zal je er ook niet veel aan hebben.

dat wordt vermoedelijk iets als
=als(aantal($d6;$f6;$j6;$l6)<4;"-";als($d6&$e6&$f6=$j6&$k6&$l6;15;als(pos.neg($d6-$f6)=pos.neg($j6-$l6);10; ….

Voor dit gebruik ik meestal een hulpkolom (in dit geval E en I) dat maakt de formules een stuk eenvoudiger.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan