• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

puntentelling voetbalpoule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lintje

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Hallo mensen,

Ik heb eindelijk mij voetbal poule kloppend kunnen maken (met dank aan dit forum:love:).

Voor de puntentelling heb ik nog een klein vraagje.

Ik wil er voor zorgen dat de deelnemers punten krijgen voor elk goed land dat in de kwartfinales komt. Het maakt in dit geval dus niet uit of het land eerste of tweede in de poule eindigt.

Voorbeeld:

De voorspelde kwart finales zijn:

A - B
R - D
E - Z
G - H

De correcte finales zijn:

A - B
F - D
Z - G
H - J

In dit voorbeeld zijn er dus 6 teams goed voorspeld in de kwartfinales.

Ik heb dus de voorspelde en de werkelijke kwartfinales beide in een rijtje staan. Hoe kan ik excel laten berekenen dat er dus 6 landen overeen komen?

Laatst bewerkt:
Als de items onder elkaar zouden staan is er met formules nog wel wat te doen. In het formaat zoals je nu voorstelt is dat echter zeer moeilijk. Je moet dan eerst de twee delen uit elkaar halen en ieder deel apart vergelijken.

met een kleine zelfgeschreven functie(macro) is dat nog wel te doen, maar met de standaard functies ga je dat niet redden, denk ik.

De voorspelde landen staan in de 2 rijen D36 t/m D39 en in E36 t/m D39...

De werkelijke landen staan in de 2 rijen M36 t/m N39 en in M36 t/m N39...

Als het moet kan ik ze allemaal onder elkaar zetten in een hulp tabellletje....

Laatst bewerkt:
Zie bijlage

Let op matrix formule

Je moet nog wel de gokkers afschermen die bv 8x Nederland door laten gaan want die zouden dus 8 goed hebben.

Bekijk bijlage Map2.xlsx

Niels

Ik krijg het hier toch weer warm van!

Mijn dank is opnieuw groot!:thumb:

Dat is wat ik inderdaad bedoelde, in losse kolommen, niet "a - b" in een enkele cel. Maar ik zie dat Niels ondertussen de oplossing al heeft gegeven ;)

Onjuiste spelling

Het is overigens voetbalpool en niet voetbalpoule. Een poule is is een groep waarin de landen zijn ondergebracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan