• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Puntentoekenning systeem met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenv87

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
72
Ik heb voor mijn school een puntensysteem uitgewerkt.
Nu is er nog één ding dat ik graag zou invoeren en dat is het volgende.

Leerlingen hebben punten gescoord van 10 tot 30.

In oktober krijgen ze een:
A als ze tussen 25 en 30 scoren
B als ze tussen 20 en 25 scoren
C als ze tussen 15 en 20 scoren
D als ze tussen 10 en 15 scoren

In november wordt dit echter:
A als ze tussen 27 en 30 scoren
B als ze tussen 24 en 27 scoren
C als ze tussen 21 en 24 scoren
D als ze tussen 10 en 21 scoren

Is het mogelijk om dus aan de hand van de maand waarin we zitten een andere score toe te kennen?

Alvast bedankt!
 
Hallo Maarten,

Is dit misschien wat je zoekt?

Groeten
Thoralf
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn school een puntensysteem uitgewerkt.
Nu is er nog één ding dat ik graag zou invoeren en dat is het volgende.

Leerlingen hebben punten gescoord van 10 tot 30.

In oktober krijgen ze een:
A als ze tussen 25 en 30 scoren
B als ze tussen 20 en 25 scoren
C als ze tussen 15 en 20 scoren
D als ze tussen 10 en 15 scoren

In november wordt dit echter:
A als ze tussen 27 en 30 scoren
B als ze tussen 24 en 27 scoren
C als ze tussen 21 en 24 scoren
D als ze tussen 10 en 21 scoren

Is het mogelijk om dus aan de hand van de maand waarin we zitten een andere score toe te kennen?

Alvast bedankt!

Dit kan met de ALS functie, hoe precies ga ik even uitzoeken, als het een ander niet al heeft gedaan
 
Hallo Maarten,

Is dit misschien wat je zoekt?

Groeten
Thoralf

Wauw super! Bedankt!

Edit: Nog eventjes een vraagje want ben niet zo thuis in de geavanceerde formules van excel.
Krijg het niet zo uitgelegd maar ik ga eventjes mijn excel bestand hier bij zetten.
De vraag is dus als ik een extra tabblad in met de puntentoekenning in, hoe kan ik dit dan oproepen in de andere tabbladen? De letterscore zou na de som van de punten van de leerlingen moeten komen.
 

Bijlagen

  • Analyseformulierkleuter3.xls
    72 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Hier is een mogelijke oplossing:

Edit: deze is in ieder geval wat minder omslchtig dan de andere ;)
 

Bijlagen

  • Score per maand.xls
    20 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
In bijgevoegd voorbeeld heb ik het even simpel uitgewerkt. Misschien is er nog iemand die een 'mooiere' oplossing weet, maar dit werkt ook prima wat mij betreft.
 

Bijlagen

  • puntentoekenning.xls
    26,5 KB · Weergaven: 29
Allemaal bedankt voor jullie bijdrage. Kan iemand nog antwoorden op mijn laatste vraag zodat ik deze functie kan implementeren?

Nog eventjes een vraagje want ben niet zo thuis in de geavanceerde formules van excel.
Krijg het niet zo uitgelegd maar ik ga eventjes mijn excel bestand hier bij zetten.
De vraag is dus als ik een extra tabblad in met de puntentoekenning in, hoe kan ik dit dan oproepen in de andere tabbladen? De letterscore zou na de som van de punten van de leerlingen moeten komen.​
 
Allemaal bedankt voor jullie bijdrage. Kan iemand nog antwoorden op mijn laatste vraag zodat ik deze functie kan implementeren?

Nog eventjes een vraagje want ben niet zo thuis in de geavanceerde formules van excel.
Krijg het niet zo uitgelegd maar ik ga eventjes mijn excel bestand hier bij zetten.
De vraag is dus als ik een extra tabblad in met de puntentoekenning in, hoe kan ik dit dan oproepen in de andere tabbladen? De letterscore zou na de som van de punten van de leerlingen moeten komen.​

Volgens mij moet je je vraag nog even wat verduidelijken, zeker het vetgedrukte deel. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nou eigenlijk wilt bereiken. Is het de bedoeling dat je gegevens van het ene tabblad kunt oproepen op een ander tabblad en ze daar gebruiken?
 
Bedoel je zoiets als dit?
 

Bijlagen

  • Score per maand.xls
    20,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Als je op een aparte pagina de scores per maand zet en van de gegevens per maand een benoemd bereik maakt, waarbij je de maandnaam gebruikt (november, etc. ) dan is formule
=TEKEN(69-VERGELIJKEN($B4;INDIRECT(B$1)))

In de bijlage is dit uitgewerkt.
 

Bijlagen

  • __Scoressores.xls
    21,5 KB · Weergaven: 28
In bijgevoegd voorbeeld heb ik het even simpel uitgewerkt. Misschien is er nog iemand die een 'mooiere' oplossing weet, maar dit werkt ook prima wat mij betreft.
Ik heb het eventjes ingevoegd in mijn document kijk in tab analyseordenen3.
Bij puntenscore moet dus A B C D komen volgens de scores die ik heb ingegeven in dat tabblad.
De bedoeling is dat het systeem dat de A B C D scores toekent het gene jij hebt gemaakt op een ander tabblad staat zodat dit niet wordt afgeprint wanneer de leerkracht op Print alles klikt in het tabblad leerlingen.
Maar het werkt dus nog niet echt..
Hoop dat je er aan uitkan!
 

Bijlagen

  • AnalyseformulierkleuterSCORES.xls
    72,5 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Je zult wel even de beveiliging van het document moeten afhalen anders wordt het moeilijk aanpassen..
 
Deze wekt goed en is makkelijk aan te passen:

Als er een maand bij komt kun je deze maand gewoon op het tabblad "Puntentoekenning" toevoegen in kolom C. Deze wordt dan weer automatisch herkend door dezelfde formule. Zo hoef je zelf niets aan te passen maar alleen maar toe te voegen.
 

Bijlagen

  • AnalyseformulierkleuterSCORES.xls
    76,5 KB · Weergaven: 26
Heb nog een probleem bij mijn excel formulier. Als ik een 0 ingeef bij een score dan verdwijnt deze en krijg ik een lege cel.
Is er een mogelijkheid om deze 0 toch te laten verschijnen? Wanneer ik nulwaarden weergeven aanvink dan komen er ook in legecellen waar geen 0 moet een 0 te staan.
Celopmaak naar tekst is geen optie want dan werkt de formule niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Heb het in orde gekregen met voorwaardelijke opmaak.
Ik denk dat het nu zo goed als af is! Bedankt aan iedereen en voor diegene die er iets mee zouden zijn heb ik het nog eens in bijlage gestoken ;).
 

Bijlagen

  • AnalyseK3leegnietbv.zip
    30,1 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan