Puntjes boven de e plaatsen gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogvlieger

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Berichten
142
Als ik puntjes boven de e wil plaatsen dan lukt dit sinds kort nier meer, voorheen lukte dit wel.

Als ik dit nu doe krijg ik direct "" vier puntjes en dan pas de e.

Meest vreemde is dat een ander gebruikersaccount hier geen last van heeft.

Wat moet ik doen om het weer goed te krijgen ???
 
Heb je normaal Num Lock aanstaan dan zou het moeeten kunnen. Toets dan ALT ingedrukt houden en dan 137 is dit ë.

Hoe heb je het toetsenbord staan Amerikaans/europees
Land en Taal instellingen kijk daar eens
 
Kijk eens of het toetsenbord niet is omgezet naar U.S. Ik neem aan dat je hem standaard op U.S. International hebt staan, zodat je 'dode' toetsen hebt. Overigens kun je dan altijd nog de Office sneltoetsen gebruiken. Voor een é is dat bijvoorbeeld <Ctrl>+' gevolgd door de klinker en voor een ë is dat (kleine afwijking...) <Ctrl>+:
 
De juiste instelling hiervoor is :
-Indeling is US-International
-Taal is Nederlands.

De tweede optie zorgt voor het wel of niet kunnen gebruiken van de puntjes en accenten. Je taal staat nu waarschijnlijk op US/Engels
 
@Roger: alleen de eerste instelling (VS Internationaal) is van belang; de taal doet er verder niet toe. Hooguit voor je spellingcontrole.
 
Helaas Octafish. Probeer het maar eens op je eigen pc.
 
Regelmatig zelfs.... zolang het toetsenbord op Vs-internationaal staat kan ik altijd accentjes maken. Net ook maar weer eens uitgeprobeerd, en heb ik toch echt gelijk! Duits+Vs-internationaal = dode toets, Engels +Vs = geen dode toets, en Nederlands + Vs-internationaal is weer dode toets. Mag je mij dus uitleggen wat ik dan blijkbaar verkeerd doe....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan