Puppy Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
In het magazin van de Digitale Revolutie staat een artikel over Puppy Linux.:thumb:

http://www.fan.tv/digitaal/fanmail.asp?editie=394

Ik heb ooit wel eens aan Linux gesnuffeld, maar vond het nogal ingewikkeld om een werkend geheel bij elkaar te krijgen.

De gedownloade iso file van net 100 mB op een cd-rw gezet en opgestart.
Bliksemsnel worden o.a. scherm resolutie, internetverbinding ingesteld en je bent online.
Browser, émail programma, tekstverwerker, paint en een draw programma en nog veel meer het staat allemaal op het bureaublad.
Ik ga wel eens zoeken wat er voor plugins zijn, naar een FileManager als TotalCommander en iets tegen virussen.
Het zit er mischien al in, maar ik ben zo enthousiast, dat ik dit vast even kwijt wilde.

Voor eventuele tips houd ik me aanbevolen, dan behoef ik niet zo te zoeken.:D

Betreft Puppy Linux 3.01 veel te ingewikkeld.

Mijn eerder enthousiasme is tot dik onder het nulpunt gedaald.

Wat ingewikkeld allemaal.
Heb je al iets gevonden betreffende hetgeen je niet voor elkaar krijgt, dan verschijnen
er lappen tekst in het Engels op het scherm.

B.v Ik wil een printer installeren, die van mij staat nergens bij.
Onder Windows de Linux driver gedownload en op cd gezet.
Puppy weer opgestart, dan moet je eerst de cdrom drive koppelen (en vooral bij afsluiten beslist weer ontkoppelen).
Om vervolgens dat station nergens te kunnen vinden.
Je ziet mappen, geen normale aanduidingen maar als naam een aantal letters,
dus zoek het maar uit.

Daarom krijg ik er ook geen handleiding in.
En de help die Puppy biedt vind ik ook ver onder de maat.

Je mag zeggen van Windows wat je wil, maar het is vele en vele malen
gebruikersvriendelijk.

Ik stop met Linux kost te veel tijd, geeft te veel ergenis:mad:

Mijn eerder enthousiasme is tot dik onder het nulpunt gedaald.

Wat ingewikkeld allemaal.
Heb je al iets gevonden betreffende hetgeen je niet voor elkaar krijgt, dan verschijnen
er lappen tekst in het Engels op het scherm.

B.v Ik wil een printer installeren, die van mij staat nergens bij.
Onder Windows de Linux driver gedownload en op cd gezet.
Puppy weer opgestart, dan moet je eerst de cdrom drive koppelen (en vooral bij afsluiten beslist weer ontkoppelen).
Om vervolgens dat station nergens te kunnen vinden.
Je ziet mappen, geen normale aanduidingen maar als naam een aantal letters,
dus zoek het maar uit.

Daarom krijg ik er ook geen handleiding in.
En de help die Puppy biedt vind ik ook ver onder de maat.

Je mag zeggen van Windows wat je wil, maar het is vele en vele malen
gebruikersvriendelijk.

Ik stop met Linux kost te veel tijd, geeft te veel ergenis:mad:

ja het is volledig nieuw voor jouw je moet het dus nog leren, en dat leren doe je door het te doen en wrm stap je van windows over naar puppy?? het is idd 100MB maar ubuntu is ook kleiner dan xp en vista, heb je die al geprobeert, ik ben er zeer tevreden van :thumb:, hij gebruikt minder ram geheugen dan vista, maar vista vraagt nu eenmaal veel van je geheugen en men cpu is ook minder warm. Mss moet je dus is een andere distro van linux proberen, eentje die veel meer wordt gebruikt, bijvb ubuntu, en zo leer je linux kennen en dan lukt puppy of iets dergelijke wsn beter. Begin met een dualboot :)
En als je stopt met linux wil je dan de vraag afsluiten aub :d

idd als ik een distributie zou moeten aanwijzen die op dit moment wellicht de makkelijkste overstap van MS windows naar Linux maakt, dan is dat UBUNTU.

Het is ook erg prettig dat er bijvoorbeeld een hele grote community is die kan helpen als je er even niet uitkomt....

Mijn dank voor beide reacties, maar aan een goede ned.handleiding
zou ik nog wat hebben gehad.
Ik heb wat uitgeprobeerd niet te kort. ook Ubuntu en daarover berichtte ik hier al eerder.
Waarom verder worstelen, ik heb een redelijk snelle pc waarop Windows XP draait als een
speer.
Vraag sluit ik af, hoewel het waren alleen maar mijn bevindingen.
Daar zou de forum top eigenlijk iets anders voor moeten verzinnen, want het wekt wel
verwarring:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan