Pwobleem met wireless router (D-link)

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Een kennis heeft een wireless router aangeschaft (D-link) om boven op internet te kunnen. Ik heb het setje aangesloten en ook de kaart in de pc gezet en ging de zaak configureren.
Echter op een of andere manier lijkt het of de router vastloopt na configuratie.

De router is een D-link en is aangesloten op het @home netwerk via een Motorola modem. Het volgende gebeurt (een paar maal getest)

Als we de router aanzetten en de pc, dan zien ze elkaar prima; signaal is perfect en ook het IP adres van de router (192.168.0.100) wordt gelijk uitgegeven.

Vervolgens ga ik de router configureren volgens de bijgeleverde handleiding met de @home computernaam.

Als ik op 'apply' klik herstart de router. Dit is normaal. Echter na herstart is de dataverbinding met de PC weg. Signaal is nog steeds goed, maar IP adres is weg en komt ook niet terug (IP 0.0.0.0 en kan niet vernieuwen)

Dit dus alleen na ingeven van computernaam in router; verder niets gewijzigd.

Als ik vervolgens de kabel van @home uit de router trek en de router opstart, krijgt de PC weer verbinding en IP adres. Als dan de @home kabel weer in de router gaat heb ik zelfs normaal internet via het draadloze netwerk.

Echter zodra de pc opnieuw opstart komt er geen IP adres meer.

Dit is mijn eerste poging op het gebied van wireless dus misschien zie ik iets over het hoofd ?
Zelf begon ik al te twijfelen of de router wel 100% is.

WEp heb ik aan en uit gevinkt zonder resultaat. Zodra de computernaam ingevoerd wordt (en de router dus op internet zou moeten zitten) lijkt het netwerk uit te vallen.
 
Ik lees wel vaker dat @home problemen geeft i.c.m. routers. Soms helpt een firmware upgrade van de router of sommige geven een vast IP adres is. Ik heb een wireless router van Sweex en in de handleiding staat een speciaal stuk over het aansluiten en configureren van de router als je internet hebt via @home. Staat er in jouw handleiding niets over, of op de site van de fabrikant?
Dit stukje vond ik op het forum van Wireless Nederland, misschien kun je daar ook je vraag stellen:ik heb zelf ook @home en een wireless router van senao
het enige dat je in hoeft te stellen is je CC nummer bij dhcp
als hostname
dit nummer staat als het goed is achter in het boekje dat je van @home hebt gekregen (bij een installatie door hun)
als je een doe het zelf pakket hebt besteld staat het nummer op je papieren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat gedaan, maar alleen al het ingeven van het CC nummer en daarna opstarten van de router is al genoeg om de verbinding met de comp kwijt te raken.

Het lijkt net of de LAN verbinding wegvalt zodra de router op internet gaat.
 
Hmmmmm, inderdaad vreemd. Verder dan dit gaat mijn kennis ook niet. Hopelijk reageert er iemand die dezelfde hardware combinatie heeft als jij. Probeer het zeker dus eens op het forum van wireless nederland, daar zitten veel mensen met meer ervaring en kunnen je waarschijnlijk wel zeggen of het aan je router ligt. succes!
 
We hebben nu de router omgeruild in de winkel en deze werkt wel, zij het ook met beperkingen.
Ook hier valt elke 5-10 minuten even de verbinding weg en moet ik 'rescan' geven om die weer terug te vinden.

Inmiddels ben ik er wel achter dat tegenover dit huis een PTT toren (gsm) staat dus dat zou ook nog het signaal kunnen verstoren.
 
ff 2 dingen heb je niet 2 dezelfde host namen op je netwerk??
PC en router


en het om de 5 min wegvallen van je wireless kan een win XP probleem zijn

ff updaten via de site kan het oplossen
 
We hebben geen twee hostnamen. Momenteel hangt er maar 1 comp aan de router en is voor WiFi gekozen omdat de mensen liever geen UTP naar boven door de kamer leggen.

Updates zal ik voor de zekerheid ook ff proberen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan