Ik denk er over om er een ventilator in de behuizing bij te plaatsen. In mijn mobo zie ik een niet in gebruik zijnde aansluiting met daarnaast de opdruk "sys fan" (wit met 4 pennetjes). De aansluiting is voorzien van een soort haaksysteem (clipje) om de aansluiting te borgen. Desgevraagd heeft Medion geantwoord dat de handleiding voor mijn mobo niet verkrijgbaar is en dat het moederbord geen ongebruikte PWR connector heeft.
Voor alle duidelijkheid: In mijn gedachtengang is een PWR voorziening bedoeld om de fan snelheid automatisch via het mobo te regelen. In de bios vind ik er overigens niets van terug.
Vraag: Kan het niet zo zijn dat alle sys fan aansluitingen op een mobo met 4 pennetjes bedoeld zijn voor een PWR fan (dit omdat het anders net zo goed een 3 pins aansluiting had kunnen zijn)?
Voor alle duidelijkheid: In mijn gedachtengang is een PWR voorziening bedoeld om de fan snelheid automatisch via het mobo te regelen. In de bios vind ik er overigens niets van terug.
Vraag: Kan het niet zo zijn dat alle sys fan aansluitingen op een mobo met 4 pennetjes bedoeld zijn voor een PWR fan (dit omdat het anders net zo goed een 3 pins aansluiting had kunnen zijn)?