PWR ventilator

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Ik denk er over om er een ventilator in de behuizing bij te plaatsen. In mijn mobo zie ik een niet in gebruik zijnde aansluiting met daarnaast de opdruk "sys fan" (wit met 4 pennetjes). De aansluiting is voorzien van een soort haaksysteem (clipje) om de aansluiting te borgen. Desgevraagd heeft Medion geantwoord dat de handleiding voor mijn mobo niet verkrijgbaar is en dat het moederbord geen ongebruikte PWR connector heeft.
Voor alle duidelijkheid: In mijn gedachtengang is een PWR voorziening bedoeld om de fan snelheid automatisch via het mobo te regelen. In de bios vind ik er overigens niets van terug.
Vraag: Kan het niet zo zijn dat alle sys fan aansluitingen op een mobo met 4 pennetjes bedoeld zijn voor een PWR fan (dit omdat het anders net zo goed een 3 pins aansluiting had kunnen zijn)?

Volgens mij is PWR een afkorting van power.
Er zijn moederborden waar een aparte aansluiting zit voor de voedings ventilator.
En wat jij hebt is gewoon een system ventilator.
Dus kun je gewoon je ventilator op de vrije aansluiting aansluiten en de bios regelt de snelheid.
Dat er niet daadwerkelijk iets in de bios staat wil niet zeggen dat er ook niets geregeld wordt.
De eindgebruiker kan alleen niets instellen.

Bedankt voor de snelle reactie. Inderdaad, PWR zal power betekenen. Bij de fan staat PWM dus ik had moeten vragen of er een PWM voorziening op zat. Maar ik begrijp uit het antwoord dat de bios de PWM regelt in dit geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan