PXE-E53 No boot filename received

• Onderwerp starter Onderwerp starter sont
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Goeden dag,
Ik heb een probleem met het opstarten van de laptop met Windows 7 home premium 64 bit versie.
Aangezien ik al jaren werk met images heb ik tot nu toe nooit problemen gehad.
Bij het terug zetten van 1 van de images die ik heb is er iets mis gegaan . Na het terug zetten kreeg ik de melding bij het opstarten dat hij de boot file name niet ontvangen heeft en dat er geen systeem gevonden werd.
PXE E53 no boot file received
En een no system found error.

Geen paniek dacht ik en heb geprobeerd een andere image teug te zetten maar dat geeft dezelfde resultaat.
Ik denk dan installeer ik Windows weer opnieuw met al die troep van acer erbij, en dan later weer een image terugzetten . Ook daar weer hetzelfde resultaat .

Wanneer ik in de bios het opstarten via netwerk disabled dan start de computer niet op met een foutmelding,no system found.

Het probleem zit hem niet in het opnieuw installeren van Windows dat lukt wel ,maar ik kan nu niet mijn images gebruiken.
Is er een manier om dit te repareren zodat ik mijn images terug kan zetten ?

Waarschijnlijk staat UEFI boot / safeboot aan in de BIOS. Die uitzetten / terugschakelen en dan loopt het hopelijk wel goed

Bedankt voor de reactie.
UEFI boot -safeboot kan ik niet vinden in de bios. Enige opties zijn Netwerkboot,F12 Boot , quit boot en nog een optie. Voor de rest kan ik de opstartvolgorde veranderen ,wachtwoord invoeren en dat is het zon beetje.
Het rare vind ik dat hij gewoon opstart na een schone installatie en daar het booten wel goed gaat. Zet ik een image terug krijg ik de melding PXE E53 boot file name not received.
Ben al een paar dagen aan het instaleren en terugzetten van de images maar zie geen beter resultaat. Nu kan ik best wel met computers omgaan maar dit is iets waar ik niet veel van begrijp.
Wie o wie kan me op weg helpen?

Mik,
Ik gebruik R drive image voor de image bestanden en dat gaat al jaren goed.
Normaal zet ik een kaal systeem op de laptop zet een image terug en hopsakee draaien met die hap .
Bij het laatst terug zetten van een image heb ik waarschijnlijk mijn bootsysteem om zeep geholpen.
Vreemde daaraan is wel dat ik een herstel versie van Windows kan installeren (fabrieksinstellingen ) en dat de laptop dan wel gewoon opstart. Maar de images zijn niet te gebruiken en dat zou zonde zijn.

The issue is now resolved. I restored my Bios to Load save default and it fixed the issue. Thanks for all of the help.
Zelfde probleem van het w.w.w. geplukt, zou het zeker proberen. :thumb:
Controleer ook of je cmos-batterij nog in orde is of zet er voor de zekerheid een nieuwe in (CR2032)

Laatst bewerkt:
Even voor alle duidelijkheid - als je een PXE boot doet hoeft er dus niets op je systeem te staan.. vanaf je bios heb je een volledige network boot om in dit geval een werkend systeem terug te zetten... maar gezien de foutmelding is je server niet goed geconfigureerd.. die moet dus de bootfile meegeven (zo'n setup is multiple layers.. eerst zal de bios met een zeer beperkte bootstrap een bootfile downloaden met wat meer functionaliteiten, en die zal dan de volgende fase downloaden, in jouw geval dus een image(-handler).. enz enz..

Dus waarschijnlijk is er niets mis met je images, maar je pxe server is niet jofel meer.. of misschien zijn er wat settings uit je DHCP server weggevallen... hoe dan ook - je moet het in de netwerk kant zoeken, niet aan de client kant...

TS geeft nergens aan dat de images op een pxe-server staan, hij krijgt alleen die foutmelding.
Die foutmelding krijg je ook als alle opstartopties vruchteloos zijn doorlopen en als laatste de pxe-optie wordt geprobeerd.

Ok, staat nergens.. maar hij heeft het over images.. en imaging gaat op deze manier wel makkelijk natuurlijk.. "hang het in je netwerk en je bent all set" enzo...

(en default PXE boot aanstaan? kom dat niet echt vaak tegen.. zelfs niet als laatste fallback...) - maar puur formeel heb je natuurlijk gelijk.. the OP kan hier meer licht op laten schijnen.

Hm.. come to think of it, waarschijnlijk heb je wel gelijk.. als je nette images kan maken dan weet je vaak ook wel wat je met een "NO BOOT FILE SPEC'D" aan moet.. en dan zit ik de boel weer te compliceren .. ok - ik ga er voorlopig maar even niet verder op in.. sorry.. *standing down for now*

Beste heren,
Na diverse keren proberen (Recovery Acer) heb ik een andere windows 7 geïnstalleerd en heb daarna een image teruggezet en voilla!! Geen PXE E53 fout en kon gewoon opstarten.
Ook kon ik me images weer in nadat ze gekoppeld waren aan een virtuele driver. Voorheen met die foutmelding kon ik wel de images koppelen maar kon ze niet verkennen. (Toegangsfout).
Dit was allemaal op het recovery systeem van Acer.
Na een andere versie van Win7 nog wat opstart problemen gehad met USB booten maar dat kwam door dat de USb stick werd gezien als een Multi cardreader en Excluded was in de bios.
Batterij niet vervangen, niets veranderd in netwerkinstellingen.
Bios updated en diverse keren draait het iedere keer weer als voorheen .
Images zijn weer in te zien en kan ik weer moeiteloos gebruiken. Systeem terugzetten met SSD schijf is nu weer 5 minuten.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan