PXE-E61 melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wausch

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Berichten
27
Hallo,

Probleem met laptop:

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: exiting broadcom PXE rom
no bootable device -- insert boot disc and press key

gegevens laptop:

Acer Travelmate 5740
I3 330M
OS: Win7 home prem.

Verder: vreemd geluid uit mama-plank bij opstarten. Start niet door naar windows.
Volgorde in bios al veranderd. GEEN BOOTABLE disc aanwezig! :|

Iemand een idee om het apparaat weer aan de gang te helpen?

Vriendelijk bedankt,

Wouter
 
je geeft(denk ik) eigenlijk het antwoord al, je zou de kabel moeten checken van de harddisk en/of die van de cd/dvdspeler.
Kun je dit niet, of durf je niet, ga dan naar de winkel met het apparaat, nog garantie??
 
op zich durf ik 'm best open te schroeven. Is het niet zo dat ik dan een zogenaamd "warranty seal" moet doorbreken om er echt in te komen?
Zelf vermoed ik dat het moederboard te warm is geworden waardoor er iets is doorgebrand.
Laptop is ongeveer 3 maanden oud. Ik denk dat ik er morgen maar een telefoontje naar Acer aan waag, kijken wat zij erover te zeggen hebben.

bedankt.

PS: verdere hulp is nog steeds zeer welkom!
 
O met 3 maanden zou ik er niet moeilijk over doen: is garantie!
De laptop hoort vlekkeloos te werken en als hij dat niet doet... terug naar de verkoper.

En waarschijnlijk zit de harddisk niet aan een kabel maar in een connector die vast zit, meestal op het moederbord. Bij mij (ander type acer) gaat er dan een heel kort stukje flatcable naar een connector elders op het moederbord.

Laat de verkoper er maar naar kijken en een oordeel vellen over wat nu te doen. Wel zo veilig!
 
Laatst bewerkt:
ja ik denk dat ik 'm morgen eventjes afgooi bij Acer in Tilburg..
Nu nog hopen dat het geen maand ofzo gaat duren voordat ik de laptop terug heb, dat zou een beetje zuur zijn.

bedankt voor de reacties
 
Nog even een snelle vraag:

Dit lijkt me een hardware-matig probleem? fysiek echt iets kapot of is dit software-matig op te lossen?
 
Lijkt op een hardware probleem; hij kan zijn harde schijf niet vinden.
Kan van alles zijn, van een gesneuvelde disk tot een rotte connector (die mogelijk met aandrukken te verhelpen is).
Ik hoop voor je dat ze het kunnen oplossen waar je bij staat (dring daarop aan), als het lukt hoef je hem niet te missen...

Succes!
 
Laatst bewerkt:
zoiets vermoedde ik al. Toch bedankt voor de bevestiging. Morgen gaat 't ding naar Acer en dan maar duimen.
Bedankt nogmaals
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan