PXE Server opzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinjansen

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Beste forum mensen,

Graag zou ik jullie willen vragen waar ik iets makkelijks kan vinden om een PXE server op te zetten. En wat stabielste is (Windows/Linux).

Ik had het programma tftpd32 gevonden via google. Dit is een windows PXE server. Zodra ik PXE boot aanzet op mijn andere pc vind hij de juiste gegevens enz alleen zou ik dan een PXE Img moeten maken. Hoe maak ik die? ik kan geen optie vinden in het PXE programma zelf.

Of wat raden jullie mij allemaal aan?

mvg,

Kevin Jansen

Onder linux is het makkelijkste als je een terminal server op wilt zetten: http://www.ltsp.org/
Werkte bij mij direct. Dit zit vast wel in jouw distro.
Ikzelf draai een thin client onder linux, da's wat meer werk. Als je een partitie over hebt op je pc kan je natuurlijk dit als root gebruiken, maar ja, wat is dan het nut van netbooten....
Ik heb ltsp als basis genomen. Dit installeert nfs en tftp meteen goed. Ik heb zelf debian als os op de server. Met debootstrap maak je makkelijk een compleet werkend root fs in een directory aan. Als je root over nfs wilt gebruiken (oftewel, dat je root filesystem op een andere compu op je netwerk staat) zal je zelf een kernel moeten compileren. Je moet je netwerkkaart module (van de client dus) als built-in compileren en root over nfs en kernel-level ip autoconfiguration aanzetten. Daarna kan je hiervan een pxe image maken. Afgezien van een vreemde nfs timeout tijdens booten draait het hier als een zonnetje

OK bedankt voor je reactie. Kan jou PXE ook meerdere PXE's aan.
Ik wil namelijk thuis alles testen en als het werkt in werkelijkheid maken.

De server komt in een Datacenter te staan zodat we vandaar onze servers ruim 700 kunnen installeren. Deze draaien op verschillende besturingssystemen. (W2k3, div Linux's)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'pxe die meerdere pxe's aan kan'. Als je bedoelt of hij meerdere systemen kan booten...ja zolang je de kernel module van de betreffende netwerkkaart maar als built-in compileerd.
Als je bedoelt of de tftp server meerdere pxe images naar verschillende computers kan sturen...ja, maar dat werkt via dhcp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan