Bij mijn nieuwe opleiding informatica zijn we begonnen met programmeren in python, omdat ik er nog weinig ervaring mee heb en ik niet helemaal wegwijs word in allerlei online tutorials e.d. vraag ik jullie om hulp.
De opdracht is:
Schrijf een applicatie die 8.5((8.1+4.8)(8*10))+3 berekent, opslaat in een variabele, en vervolgens wordt uitgeprint in het formaat:
"Het antwoord van de berekening is: x." (waarbij x uiteraard gelijk is aan het resultaat van de berekening)
Nu ben ik tot zover gekomen:
print ("het antwoord van de berekening is:"); x = 8.5*((8.1+4.8)*(8*10))+3; x
of:
x = 8.5*((8.1+4.8)*(8*10))+3; print ("het antwoord van de berekening is:");x
(komt beide op hetzelfde neer).
Dit geeft in principe wel de juiste tekst weer alleen krijg ik 2 regels onder elkaar, zo heb ik:
Het antwoord van de berekening is:
8775.0
Terwijl de bedoeling is dat het antwoord gewoon achter de zin moet komen, nu denk ik zelf dat dit te maken heeft met de dubbele punt (die voor de x). Maar wat ik ook probeer ik blijf die enter houden of ik krijg foutmeldingen.
Heeft iemand misschien wat ervaring in python en kan mij een zetje in de goede richting geven? Ik hoef niet direct het antwoord te hebben (ik moet er namelijk ook nog wat van leren), maar heb nu 1,5 uur alle combinaties geprobeerd maar ik zit hier gewoon vast.
Wie helpt me?
Alvast bedankt!!!
De opdracht is:
Schrijf een applicatie die 8.5((8.1+4.8)(8*10))+3 berekent, opslaat in een variabele, en vervolgens wordt uitgeprint in het formaat:
"Het antwoord van de berekening is: x." (waarbij x uiteraard gelijk is aan het resultaat van de berekening)
Nu ben ik tot zover gekomen:
print ("het antwoord van de berekening is:"); x = 8.5*((8.1+4.8)*(8*10))+3; x
of:
x = 8.5*((8.1+4.8)*(8*10))+3; print ("het antwoord van de berekening is:");x
(komt beide op hetzelfde neer).
Dit geeft in principe wel de juiste tekst weer alleen krijg ik 2 regels onder elkaar, zo heb ik:
Het antwoord van de berekening is:
8775.0
Terwijl de bedoeling is dat het antwoord gewoon achter de zin moet komen, nu denk ik zelf dat dit te maken heeft met de dubbele punt (die voor de x). Maar wat ik ook probeer ik blijf die enter houden of ik krijg foutmeldingen.
Heeft iemand misschien wat ervaring in python en kan mij een zetje in de goede richting geven? Ik hoef niet direct het antwoord te hebben (ik moet er namelijk ook nog wat van leren), maar heb nu 1,5 uur alle combinaties geprobeerd maar ik zit hier gewoon vast.
Wie helpt me?
Alvast bedankt!!!
Laatst bewerkt: