Python Datetime in een while loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quindoo

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
52
Beste Helpmij,

Ik ben bezig met een gedeelte van een script waar ik mee bezig ben.

De bedoeling van het script is dat ik gebruikte IP adressen van ons netwerk moet testen op bereikbaarheid en de resultaten moeten weg geschreven worden naar een file met timestamp.

Ik ben zelf nog een beginner als het komt op scripts maken in Python maar nu zit ik vast op dat timestamp gedeelte. Ik krijg namelijk de hele tijd dezelfde tijd te zien en niet de huidige tijd terwijl het script draait, dus alleen de tijd dat het script begint.

Ik heb het volgende:
Code:
print (now.strftime("%d-%m-%Y %H:%M"))

Ik heb deze lijn al tussen een while loop gezet en in een for loop, maar hij blijft alleen de tijd zien dat het script gedraaid wordt en niet dat die de huidige tijd laat zien bij elke stap dat die af gaat in de while loop.

Graag zou ik hier meer over willen weten.

Met vriendelijke groet,

Bram
 
Hoe definieer je NOW ? volgens mij is dat geen standaard library call.

wat geeft:

Code:
print (datetime.datetime.now().strftime("%d-%m-%Y %H:%M"))
 
Ik gebruik het volgende:

Code:
import datetime

now = datetime.datetime.now()

Dat komt in principe op hetzelfde neer als wat jij zei. Maar het probleem blijft dat ik hiermee alleen de tijd te zien krijg dat het script startte en niet de tijd na elke ping die ik uitvoer in het script.

Sorry dat ik dit niet eerder erbij had gezet.
 
maar je ververst NOW wel elke keer in die loop? bij mij werkt

print (datetime.datetime.now().strftime("%d-%m-%Y %H:%M"))

namelijk prima
 
Ik heb het net even aangepast en bekeken en nu werkt het inderdaad wel. Ik had nu nog steeds now = datetime.datetime.now() bovenaan staan en dat pakte het scriptje eerst. Dit heb ik nu weggehaald en nu overal de volledige regel print (datetime.datetime.now().strftime("%d-%m-%Y %H:%M")) bijgezet en dan werkt het wel.

Maakt het verder uit of ik het steeds zo neer zet of now bovenaan mee geef met snelheid of iets dergelijks? niet dat het heel veel uit maakt aangezien het nu gewoon werkt, maar dat vraag ik me dan eigenlijk nog af :p

In ieder geval bedankt en echt slecht dat ik hier bij vast zat. Maar goed, dan zal ik nu het scriptje maar eens verder perfectioneren.

Met vriendelijke groet,

Bram

P.S. Topic kan gesloten worden.
 
Topic sluiten kun je zelf door je vraag op "opgelost" te zetten. By python is de volledige regel technisch gezien zelfs sneller, al is dat met de huidige processoren extreem verwaarloosbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan