Q3Radiant HEEEEEEEEEEEELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
ok ik heb dus q3radiant en ben al aardig opweg dankzij help :D ik heb al een kamer

maar nu blijf ik hangen... WAT word HIER nou mee bedoelt

Now add some textures:
Load up Textures. Click on the texture menu and drag down to select the gothic_wall texture directory.
Open Texture window. Press “T” to open the texture window. It should be full of wall textures.
That wall will do just fine. Then decide what wall surface you want to apply the texture to. Hold the left-CTRL and the left-SHIFT key down and then left click on a wall. The wall will turn red.
Pick a Texture, any Texture. in the 'texture view' window, left mouse click on any wall texture. A red border will now surround this texture. And presto, the wall becomes that texture too.
Repeat this step for all the walls that you want to apply textures to.

load up textures Click on the texture menu and drag down to select the gothic_wall texture directory.

dit is waar ik vastloop HOE vind ik gothic wall textures?

Q3 Radiant is nix vind ik. Et werkt veels te onlogisch.

Maar goed, hier staat de nederlandse handleiding:

http://www.levelz.nl/q3/

Klik ook dan ff op Quake-->QuakeIII:Arena en dan zie je rechts een heel lijstje met catagorieen.

attachment.php

Bijlagen

• q3_ed.jpg
    q3_ed.jpg
    39,3 KB · Weergaven: 78
IK GEBRUIK HEM VOOR JEDI KNIGHT 2 UITERAARD ALS JE EEN BETERE EDITOR KENT MAG JE JE MENING GEVEN IK VIN M OOK NIX :d sorry voor de caps

DANK JE VOOR DE HANDLIJDING!!!

De editor werkt etzelfde. Dus zoals je voor Quake hier maps mee maakt, zo maak je ook de maps voor JDII.

Dus aan deze handleiding heb je wel wat.

dat bedoel ik niet.. ik weet dat ik er wat aan heb maar ik heb t probleem al verholpen ...

ik vraag me af weet jij misschine hoe ik het save en er een pk3 van maak?

Geplaatst door Ecl1pse
dat bedoel ik niet.. ik weet dat ik er wat aan heb maar ik heb t probleem al verholpen ...

ik vraag me af weet jij misschine hoe ik het save en er een pk3 van maak?

Niet zelf, maar ik vond in die tutorial:

Maak een pk3

Om alles netjes in te pakken heb je nodig; mijnlevel.bsp, mijnlevel.aas, mijnlevel.arena, mijnlevel.tga (screenshot van je level) en eventueel mijnlevel.shader en de eigen textures die je gebruikt hebt en misschien zelfs de eigen geluiden die je gebruikt hebt. Ga nu naar de hoofddirectory van je harde schijf (dus C:\) en maak daar vier subdirectories en verdeel de bestanden op de volgende manier:

C:\maps\mijnlevel.bsp
C:\maps\mijnlevel.aas
C:\scripts\mijnlevel.shader
C:\scripts\mijnlevel.arena
C:\levelshots\mijnlevel.tga
C:\textures\mijnlevel\mijntexture01.tga
C:\textures\mijnlevel\mijntexture02.tga
C:\textures\mijnlevel\mijntexture03.tga
C:\textures\mijnlevel\mijntexture04.tga etc.

Als je eigen geluiden gebruikt hebt, maak je ook een map C:\sounds met daarin de wav bestanden die in je level voorkomen.

Maak nu een nieuw zip bestand met WinZip en plaats alle subdirectories die je net gemaakt hebt in de zip. Zorg vooral dat je de optie save extra folder info aanvinkt als je het geheel inpakt. Hernoem nu de zip van mijnlevel.zip naar mijnlevel.pk3. Andere gamers hoeven je pk3 niet uit te pakken en kunnen het simpelweg de pk3 in hun map bseq3 plaatsen.

Geplaatst door Ecl1pse
en hoe kan ik hem spelen?
ik kom er niet uit :S

ook hier; et staat allemaal in die tutorial:

Je level vanuit Q3A te kiezen

Als je dan een speelbare bsp en aas hebt, wil je daar ook wat leuks mee doen, natuurlijk. Ten eerste zou het natuurlijk aardig zijn als je level verschijnt in keuzemenu van Q3A. Dat het dus met een klein screenshot verschijnt achteraan de lijst met speelbare levels. Om dat te bereiken heb je een speciaal tekstbestand nodig met daarin een korte omschrijving van je level en met de extensie .arena. Dat tekstbestand kun je simpel zelf maken met Kladblok/Notepad. Stel dat je level mijnlevel.bsp heet, maak dat een tekstbestand met de volgende inhoud:

{
map "mijnlevel" // Naam map
longname "Mijn eerste level" // Volledige titel van je level
bots "orbb mynx ranger" // Bots die je in je level wilt zien
fraglimit 20 // Frags tot einde spel
timelimit 15 // Minuten tot einde spel
type "ffa tourney" // Type spel (Free For All, Tournament)
}

Sla je bestand op als mijnlevel.arena. Voor alle duidelijkheid; het deel achter // is de omschrijving en hoef je niet in je tekst op te nemen (mag wel overigens, makkelijk als je achteraf veranderingen aan wilt brengen). Je kunt overigens kiezen tussen fraglimit en timelimit; je hoeft maar één van beide in de tekst op te nemen (maar allebei mag ook). Je bsp bestand en (eventueel) je aas bestand plaats je in de map maps (een subdir van baseq3) en je arena bestand plaats je in de map scripts (ook een subdir van baseq3).

ik krijg geen .bsp bestand en ik weet ook niet hoe ik al die andere krijg dat is mijn probleem :( het opslaan lukt me gewoon helemaal niet :( ik heb een redelijk mapje nu maar hoe maak ik er een pk3 van en kan ik m spelen

Geplaatst door Ecl1pse
ik krijg geen .bsp bestand en ik weet ook niet hoe ik al die andere krijg dat is mijn probleem :( het opslaan lukt me gewoon helemaal niet :( ik heb een redelijk mapje nu maar hoe maak ik er een pk3 van en kan ik m spelen

Nee, dat moet je juist compilen:

Compilen
Het map bestand dat GtkRadiant aflevert is niet speelbaar. Erger nog; het eigenlijk gewoon een tekst bestand waarin keurig, brush voor brush beschreven wordt hoe je level is opgebouwd. Open het maar eens in Kladblok/Notepad. Om je level wel speelbaar te maken, moet je het compilen, oftewel omzetten in voor Q3A begrijpbare code. Dat gebeurt in drie stappen en elke stap wordt afgewerkt door een eigen compiler (een klein programmaatje). De drie compilers kun je aan het werk zetten vanuit GtkRadiant, maar het is handiger en overzichtelijker te doen met het speciale programma GtkBuild (te krijgen via q3build.gamedesign.net). De werking is heel simpel. De drie compilers zijn BSP, VIS en LIGHT en als je onder elk van hen de waarde Normal aanvinkt ben je klaar. Vink tot slot een willekeurige waarde onder Options aan en selecteer in de lijst met levels de map die je wilt compilen. Druk vervolgens op het hamer-vormige icoon op de werkbalk en wacht rustig af.

Het kan zijn dat je een versie van GtkBuild (of Q3Build, zoals het eerst heette) waar ook de compiler VLIGHT in te zien is. Vink daar dan de waarde None aan. Je kunt bij alle drie (of vier) de compilers overigens ook op Custom drukken en allerlei speciale opdrachten aan de compilers meegeven. Die zij allemaal bedoeld om het compilen sneller te laten verlopen doordat ze stappen in het proces overslaan. Zo kun je het licht op een minder nauwkeurige manier laten berekenen en zelfs delen van de architectuur weglaten, zoals de ronde vormen. Alleen handig voor het testen van je level. Als je je level speelbaar wilt maken en wilt publiceren, vink dan overal Normal aan.

Ik heb hier dus ook problemen mee. Elke keer ben ik in de war. Wil een mapje maken voor Wolfenstein Enemy Territory maar ik zie telkens dat jullie het over Q3A hebben. Is dat dus niet Quake 3 Arena? Ik kan namelijk mijn map ook niet ´testen´.

Ik heb hier dus ook problemen mee. Elke keer ben ik in de war. Wil een mapje maken voor Wolfenstein Enemy Territory maar ik zie telkens dat jullie het over Q3A hebben. Is dat dus niet Quake 3 Arena? Ik kan namelijk mijn map ook niet ´testen´.

Je reageert nu op een topic uit 2003. Het is beter om een nieuwe topic hierover te maken met je vraag er in.

Dit topic gaat dan ook op slot.

-edit-

Q3A is inderdaad Quake3 Arena.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan