Q6600 @ 3,0Ghz, meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

indymaat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
4
Hallo dames en heren,

Ik ben sinds kort bezig geweest om van de oude pc van mijn opa een budget game pctje te maken.
Nu heb ik al aan mijn verzameling toegevoegd:

Asus P5G41t-M LX
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,0 Ghz
Arctic Freezer Pro 7
4Gb DDR3 Kingston ValueRam

Nu heb ik hem dus overgeklokt en dat ging vrij makkelijk, multiplier op 9 en mn fsb staat dus nu op 333. Echter is de snelheid van mn ram geheugen dan 1333 Mhz, houdt dit in dat ik deze cpu maar zover kan overklokken?
En ik wil natuurlijk een grafische kaart toevoegen aan mijn collectie, suggesties in verband met kloksnelheid van cpu/hij is verouderd? 6850/gtx550?
Ik heb een mini tower dus ik weet ook niet welke GPu's er wel en niet in mijn kast passen?

Alvast bedankt,
Indy
 
HD6850 is een prima kaartje voor deze setup
de q6600 zou met een goede koeler prima 3.6GHz kunnen halen
zolang je ram hoger is dan 800mhz
 
HD6850 is een prima kaartje voor deze setup
de q6600 zou met een goede koeler prima 3.6GHz kunnen halen
zolang je ram hoger is dan 800mhz

Ja dat is bekend bij de cpu, maar ik heb een g41 chipset die marig in overklokken schijnt te zijn.
En mijn geheugenmodules zijn maar 1333 dus kan ik hem wel verder overklokken?
 
#$#

Hoii de processor alleen overklokken is geen probleem tot 4,2 ongv :cool: mist een goede cooler... je V-core gaat erg omhoog :rolleyes:

Om geheugen mee te klokken zal ik je toch adviseren om ander geheugen te nemen...

Succes
 
Hoii de processor alleen overklokken is geen probleem tot 4,2 ongv :cool: mist een goede cooler... je V-core gaat erg omhoog :rolleyes:

Om geheugen mee te klokken zal ik je toch adviseren om ander geheugen te nemen...

Succes

Wat voor modules adviseer je dat ik aanschaf? Sowieso geen valueram denk ik he?
maar ik hoorde dat de g41 chipset zo slecht dat je fsb bij 343 blijft hangen..
Dus ik haal wss niet eens 4,2 :cool: ik heb wel een goede cooler (arctic 7 pro) maar ook in mijn bios kan ik mijn vcore met maximaal 150 mv verhogen (dus geen getal intypen) dit is dus het nadeel aan een de g41 chipset.
Grafische kaart komt er sowieso aan.
Ik zat te denken aan een XFX Dual Fan hd 6870.
Iemand suggesties, misschien een bottleneck?

groetjes!
 
mmz. wat voor geheugen heb je? DDr2 800 of 1066?
Beide zijn goed en hoeft opzich niet vervangen te worden.

Je kunt nameltijk toch gewoon je geheugen verhouding anders zetten?
Als je multiplier 9 is en je bus 333Mhz. Dan loop je cpu op bijna 3Ghz (9*333)
FSB zit dan op 1333Mhz (4x333)

Als je je geheugen 1:1 zet dan draait je geheugen bij een bus snelheid van 333 op 666Mhz (2maal bus)
Dus als je 800Mhz geheugen hebt kun je zonder moeite je bus op 400. => 400*9 = 3,6Ghz.
Alleen dan heb je een FSB van 1600Mhz. Je mobo zal in dit geval eerder de bottleneck zijn ipv je geheugen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan