Q6600 overclocken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo,

Ik heb vandaag mijn waterkoeling geinstalleerd en die werkt perfect. Hij is van 40 graden idle naar 25 graden idle gegaan. :thumb: Ik heb al geprobeerd mijn Q6600 te overklokken door de FSB te verhogen. die staat nu op 350. Ik wil meer maar zodra ik de FSB hoger zet krijg ik een foutmelding met ''Overclocking failed press F1 enz. Nu is het natuurlijk zo dat als je niet precies weet hoe je moet overklokken dat je het dan ook niet moet doen maar ik wil het graag leren/doen.

Weten jullie hoe ik mijn Vcore (voltage cpu) omhoog kan doe wat ik krijg namelijk maar 2 dingen ingeven ''ignored'' of ''1.3... volt''

Ook wil ik graag weten hoe ik mijn systeem stabiel moet maken. Teminste als de de pc aangeeft ''overclocking failed'' neem ik aan dat het systeem niet stabiel is...

neem het me niet kwalijk als ik bepaalde termen niet weet!
Alvast bedankt, ik hoop dat jullie me helpen!

kheb het gelezen! Ik heb trouwens een Asus P5B-SE.
Hoe kan ik meer opties krijgen in het ''Jumpersfree'' menu?

Vaak kun je dat soort dingen nalezen in de handleiding van je moederbord. Die handleiding heb je bij je moederbord gekregen, en als je 'm niet meer hebt, kun de de handleiding downloaden vanaf de ASUS-site.

Ik ben er achter dat mijn mobo niet geschikt is om te overklokken, ik krijg te weinig functies! Helaas, er zal ooit een nieuwe mobo komen.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan