QPS Profil_35_divx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulnard

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hey,

Misschien kan iemand op dit forum mij helpen. Dit weekend kocht ik een QPS Profil_35_divx multimedia externe harde schijf. Zo eentje om dan op tv aan te sluiten. Je weet wel. Wel normaal volgens "internet" zou dit bakje divx met srt-files moeten afspelen. Die divx afspelen loopt perfect maar die srt files niet.
Hij herkens ze eingelijk wel volgens mij maar als hij ze afspeelt zijn het gewoon allemaal kleine vierkante grijze blokjes.
Dus mss weet iemand een oplossing. Moeten ze wel in srt of misschien andere extensie.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor. Ben eigenlijk beetje ten einde raad.

Grtzzz

Het zal lastig worden om een goed antwoord te vinden denk ik. De fabrikant heeft een Franstalige site en dat geldt ook voor de FAQ. Ik heb hem wel doorgelezen, maar jouw probleem wordt niet eens genoemd. Waar op "Internet" heb jij wel meer gelezen over de functies van je QPS Profil_35_divx?

Laatst bewerkt:
Ik ben in Google uitsluitend Franstalige sites tegengekomen. Maar, een algemene regel met ondertitelingen is dat het DivX-bestand en het Srt-bestand exact dezelfde naam moeten hebben. Dus, toch maar een voorbeeld: Film.divx en Film.srt.

NB: maar als je van die twee bestanden bijvoorbeeld een DVD wil branden, moet je ze normaal eerst samenvoegen tot b.v. een mpeg-bestand, waar dan het beeld- en het geluidspoor mét de ondertiteling zijn ge-encodeerd..

Ja klopt. Srt en avi zijn identiek benaamd.
Hij speelt ze eingelijk wel af denk ik maar op scherm zijn enkel en alleen grijze vierkantjes te zien. Dus daarom denk ik dat hij wel iets afspeeld maar problemen heeft ermee.
Zijn er soorten srt-files zoals bij divx codecs bestaan ?

Wat betreft het samenvoegen van de srt en de avi :

Dat vergt veel werk zekers ?
Met welke proggie is het makkelijkst en snelst ?
Als ik mij goed herrinner heb ik dat nog klaargespeeld met Nero.

Alvast bedankt voor uw snelle reacties hé

In Nero Vision schijnt dat te lukken. Zelf werk ik altijd met TMPGen.Plus, niet gratis door de Mpeg-2 codec. Trouwens, in Nero werkt het ook alleen met de betaalde versie, om dezelfde reden. Op de site van ExtraDVD staat er meer over. Niet de eenvoudigste manier, maar ik doe het wel altijd zo, ik verbeeld me dat ik het dan wat meer in de hand heb. :)

QPS Profil 35 DivX

Ik heb dit toestel ook en ze hebben me in de winkel zelf ook niet kunnen zeggen hoe je die ondertitels kan afspelen, maar misschien kan jij mij helpen, heb per ongeluk mijn media player transcoded files cache gewist en nu kan ik niets meer afspelen via mijn harddisk op televisie, zou jij me kunnen die gegevens via mail doorsturen, alvast bedankt en de groeten.

QPS en SRT probleem

Hallo Beste,

Na wat surfen op het internet zag ik dat je ook met hetzelfde probleem zat als ik.
Nl; witte blokjes in de plaats van ondertittels op de >qps harde schijf.
Heb je ondertussen misschien al een oplossing voor het probleemke gevonden?
Hartelijk dank voor een antwoordje terug.

Mvg,

Eddy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan