• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

QR code maken in Excel aan de hand van info uit een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dabber09

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Hallo,
Ik wil een QR code maken in excel gebaseerd op de inhoud van een cel. bv artikelnummer.
Barcode 128 is me gelukt door =ConvertStringToCode128(a1) maar nu wil ik daar ook nog de QR code van hebben.
Op internet vindt ik alleen QR maken van adressen in chrome.

Kijk eens naar dit:

Bijlagen

Sorry Edmoor

Ik ben niet zo goed met VBA en dit gaat me te ver had gedacht dat dit eenvoediger zou gaan net als met de barcode. Is er geen makkelijker manier ?

Je hoeft niks aan die VBA te doen.
Vul in A1 de string in en druk op Enter.
Dan wordt de QR code voor je gemaakt en verschijnt deze in beeld.

nee begrijp hem nog niet.
Heb even een bestandje bijgevoegd en daar zou in kolom I de QR code willen hebben zodat de monteurs die kunnen scannen.
De Eancode heb ik al van gemaakt maar krijg geen QR code.

Bijlagen

Je kunt dan het nummer in kolom A nemen en dan krijg je de tekst of wat er staat uit kolomB, als dat de bedoeling is.

Bijlagen

Hallo Johan.
De laatste ziet er beter uit maar ik wil niet alleen 1 cel maar de hele rij en dat de code dan ook vool alle wordt gegenereerd maar dan geeft hij een fout aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan