QR code scanner gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

StoMMie

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Beste iedereen,

Ik heb in VB 2010 Express een toepassing gemaakt die QR codes genereert en deze uitprint.
Dit voldoet geheel aan de verwachtingen. Echter wil ik nu ipv met een smartphone oid de codes op een PC inlezen en de bevattende inhoud weer in een VB toepassing laden en verwerken!!
Mijn vragen zijn:
Welke scanner leent zich daarvoor?
Hoe gaat het in zijn werk dat de vastgelegde data vanuit de QR scanner in de VB toepassing terecht komt?
Is dat als data of als plaatje?
Wordt die data in een file ergens aangeboden, of gaat dat via een interface zijn!
Zit die software bij zn scanner inbegrepen?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Beetje afhankelijk van wat je wil, denk ik. Als de lezer een vertaalslag kan maken zal daar tekst of een URL uit komen.

Hoe en wat precies is natuurlijk afhankelijk van wat je gaat kopen (hoewel het in principe ook met freeware en een usb camera kan)

Hoi wampier,

Het betreft een oplossing voor een bedrijf, dus de investering in een goede scanner dient geen probleem te zijn. Tevens zou webcam op de werkvloer voor vele personen een "afleiding" kunnen betekenen:-)
Dus als ik jou goed begrijp zal een goede scanner het plaatje zelf juist interpreteren, vertalen en de gevonden data ter beschikking stellen!! Klopt dat?
En hoe verloopt dat "ter beschikking stellen" dan?? Is dat door middel van een tekstbestand op een vast locatie, of is dat via een interface of process?

Over het implementeren van zn QR scanner kan ik weinig of niets vinden op de vele forum's!!
Alvast bedankt voor alle hulp die me een duwtje in de goede richting geeft!!

De barcodelezer is iets dat de back-up software maakt meestal gebruik om te bepalen welke band is het omgaan met.
Zo typisch kunt uw backup software al native lees de barcode en dus je hoeft geen andere software nodig.
De gekoppelde barcodelezer is waarschijnlijk voor het lezen van een streepjescode die werd verstrekt via een foto (van een scanner of camera). Dit heeft niets te maken met de barcode lezer die deel uitmaken van een tape library kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan