QRcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

qrcode

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing om een QRcode te genereren in WORD (op basis van de invoer in het document).
B.v. wanneer een gebruiker (in een veld van een tabel in WORD) een text typt dan moet de inhoud van dat veld in een ander veld als qr code worden weergegeven. Zie bijlage. We gebruiken W7 en Office 10

Wie heeft een suggestie? Alvast dank.

groet,
Anton.

Helpmij forum.jpg

Hallo Ed,

Dank vooor de reactie. Dit had ik al geprobeerd. Het probleem is dat ieder karakter omgezet word in een QR-code. Wanneer ik C14/0001 typ dan maakt dit font er 8 qr-codes van. Ik ben opzoek naar oplossing die een string in qr kan omzetten.

groet,
Anton

Om een QR-code te maken heb je een generator nodig. Een QR-code bestaat namelijk voor bijna de helft uit error-correctie en die moet gemaakt worden aan de hand van de input.

Wat kan is om in eerste instantie een online converter gebruiken waarvan je de url aanpast aan de hand van de input. Vervolgens via "images lokaal opslaan" wegschrijven en de image blijft dan in het document.

Een en ander kan je automatiseren via VBA. Het proces is echter nooit helemaal 100% gebruiksvriendelijk te krijgen zonder dat je ook een hoop performance inlevert. Via excel is een en ander wel makkelijker en beter te implementeren, maar ook dat is nog redelijk behelpen.

Hallo Wampier,

Dank voor je reactie. Ik had gehoopt dit met een macro (VBA-script te kunnen bewerkstelligen). Ik begrijp uit je reactie dat dit niet gebruikersvriendelijk gaat worden. For the time being dan maar stickers printen...

groet,
Anton

In principe kun je wel een word-file genereren waarbij dit ineens geregeld is. Ik zag aan je voorbeeld echter dat het voor medische toepassingen is. Als het echt waterdicht moet met minder getrainde mensen dan is de verantwoordelijkheid om het goed dicht te krijgen een stuk anders dan voor mezelf. Ik krijg het waarschijnlijkvoor mezelf wel voor elkaar met VBA in een middagje. Maar ik hoef het dan vervolgens niet te onderhouden of implementeren en dat is wel anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan