Qsi Sbw-161

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Schaap

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
308
Hallo allemaal...

Heb een groot raadse, althans voor mij dan...
Bovenstaande type DVD/CDRW combodrive in een fujitsu/siemens p4 laptop 2,4 ghz leest geen cd's of dvd's meer.
Ik dacht eerst aan een vuile laser, maar na voorzichtig schoonmaken geen effect.

Windows verkenner geeft geen bestanden weer zodra er een cd of dvd is geplaatst. De drive lijkt een cd te zoeken, maar staakt na ca 20 seconden.

Nu komt het mooie, net toen ik dacht, deze drive is overleden. Ik startte Nero 5 op, de infotool, en deze leest precies wat voor track er gebrand is en hoe groot deze is. Als ik via deze methode de track kopieer, krijg ik netjes de bestanden op de HD.

Systeem werkt op WinXP home sp1, is een plug- en play device, en de standaard atapi-driver van XP draait zonder foutmeldingen...

Iemand een idee om toch mijn cd's op de 'normale' manier te benaderen via de verkenner?
 
Heeft hij het eerst wel gedaan? Ik had toevallig hetzelfde soort probleem deze week op een normale desktop, ik alles gedeinstalleerd, en toen ik ging installeren, merkte ik dat door de installatie van een nieuw brandprogramma de normale dvdspeler het niet meer deed.

Ik zou gewoon eens alles stappen nagaan, voordat hij het niet meer deed.

Misschien nieuwe drivers? Update?

Greetz Neo
 
Het deinstalleren van Easy CD Creator 6 de luxe was de oplossing... jammer want deze heeft het altijd goed gedaan en naast Nero 6 gedraaid.

Het opnieuw installeren heeft weinig succes gehad.
Heb het probleem bij Roxio neergelegd, houd jullie op de hoogte van de eventuele oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan