Quad Core / Dual Core

• Onderwerp starter Onderwerp starter Beam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beam

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Ja ik weet het, het is het zoveelste topic over de keuze tussen een Quad Core of een Dual Core, maar van al die verschillende reacties word ik momenteel ook niet wijzer.:confused:

Ik heb de keuze tussen 2 processors in mijn nieuwe pc:
- Intel Core 2 Duo E8400
- Intel Core 2 Quad Q6700.

Ik ga de computer vooral gebruiken om te gamen. Videobewerking en dergelijke hou ik mij niet mee bezig.
Ook is het erg belangrijk dat de computer over 3-4 jaar nog met zijn tijd mee gaat. Ik ga misschien licht overklokken.
Hoe snel gaan de ontwikkelingen en wanneer worden de meeste games specifiek voor een Quad Core gemaakt? Heb zelf al eindeloos veel reviews gelezen etc, maar hoor veel verschillende dingen. Kunnen jullie duidelijkheid geven?

Groet, Beam.

Laatst bewerkt:
E8400 !
ik zelf zou voor die gaan omdat je gaat game en hij is goed overclockbaar....
komt goed uit de test bij game's

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor je reactie! Nog andere mensen die hier iets over te zeggen hebben?

Laatst bewerkt:
Q9450 gaat buiten mijn budget, ik wil een beetje rond de 200,- blijven. Alvast bedankt voor je reactie! Nog andere mensen die hier iets over te zeggen hebben?

Nee leees mijn post a.u.b hierboven
ik had gelezen dat je Video;'s wou bewerken maar ik had niet goed gelezen dus.....

Voor gamen zou ik voor de E8400 gaan!:thumb:

Tja, dat dachten we na de wedstrijd Ned-Frankrijk ook....................

Hoe snel gaan de ontwikkelingen en wanneer worden de meeste games specifiek voor een Quad Core gemaakt?
Kan nog wel even duren.
Kloksnelheid heeft bij gamen nog de voorkeur, dat maakt Duo.

Overigens zou ik zelf een Quad kiezen. Dus mijn stem telt maar voor 50% ;).

Kan nog wel even duren.
Kloksnelheid heeft bij gamen nog de voorkeur, dat maakt Duo.

Overigens zou ik zelf een Quad kiezen. Dus mijn stem telt maar voor 50% ;).

waarom zou je een Quad kiezen ?
als ik vragen mag .... :)

Omdat het niet heel veel uitmaakt voor games. Dual is vaak hoger geklokt en zeker single core games maken daar meer gebruikt van (zo heb ik een spel dat 85% van één core vraagt terwijl de rest ligt te dommelen). Echter: ik doe meer met mijn PC dan gamen alleen en elke verdeling stel ik op prijs. Daarbij maken modernere games toch meer gebruik van multicore dan de oudere games gezien het feit dat Dual Core niet héél nieuw meer is.

Maar vandaar mijn halve stem. Afraden doe ik het ook niet.

Hm ok, het begint langzamerhand wel duidelijk te worden!;)

hey,

ik zou ook voor de quad-core gaan ! heb zelf de Q6600 presteerd ook gewoon geweldig in games. Processor heeft niet zo veel met games te maken het licht vooral aan je videokaart.

Ik hoor wel meer geluiden van mensen die zeggen dat de games die nu in ontwikkeling zijn, vooral gebaseerd zijn op een Quad Core systeem. Eind dit jaar komt er zelfs de 'Intel Core 2 Octo' uit, wat betekent dat er 8 cores in zitten. Dat zou betekenen dat de Dual Core al na een half jaar flinke achterstand zou hebben, en dat het over 1 of 2 jaar helemaal niet meer bruikbaar is voor games.

hey,

ik zou ook voor de quad-core gaan ! heb zelf de Q6600 presteerd ook gewoon geweldig in games. Processor heeft niet zo veel met games te maken het licht vooral aan je videokaart.

Ik heb ook de Q6600, Ik vind het ook een geweldige computer. wel is waar, het kan beter maar deze voldoet mij weer een tijdje :D

Niet bruikbaar niet bruikbaar.. Mijn Pentium 4 van een jaar of 5 oud kan nog steeds Crysis op medium vloeiend spelen.

Oct-core zal voorlopig nog echt niet ten volle benut worden.

Ik zou zoals ik zei voor de Quad gaan, ik heb zelf de Q6000 en dat werkt prima. Moderne processoren (cores) zijn sneller dan de ouderwetste processoren, zelfs met minder rekenkracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan