Quad Core of Duo Core?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloopy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Hoi allemaal,

Vakantiegeld komt er weer aan en ik mag spullen halen voor mijn pc te upgraden..
(kost me wel een grote bos bloeman maar ja, dan heb ik weer wat :D)

Nu mijn vraag.....

Ik speel alleen maar World of Warcraft en ik werk een beetje aan mijn website.

Ik doe geen grafische applicaties of andere zware programma's.

Is een Quad core aan te bevelen of toch gewoon de Dualcore met een betere VGA kaart?

Scheelt namelijk een kleine 130 euro.

En moet ik 64bits besturing nemen ? er komt namelijk 4GB Ram in.
Ik draai nu met Windows 7 32-bit met 2Gb ram (even ter info)

Laatst bewerkt:
Een dual core (bijvoorbeeld de E8400, E8500, E8600 (en sinds kort de E8700)) zijn goedkoper en voor oudere game iets geschikter omdat deze simpelweg hoger geklokt zijn dan quadcores. Er zijn slecht een paar games zoals bijv. GTA IV die volledig een quad core kunnen gebruiken. Daarnaast speelt een gpu een veel grotere rol in het presteren van games dan de cpu.

OK dus de Dual Core.. met een goede VGA.. ik zat te denken aan de Asus ENGTX260/HTDP/896M.

Ik neem aan die kaart in combinate met de Dual Core 3Ghz en 4Gb ram ik goede FPS moet kunnen halen ?

Als het je zo veel geld scheelt zou ik in jou geval zeker voor een Dual Core gaan.
De 8400 is een uitstekende CPU waar je veel plezier van zult hebben.

idd ik zou ook gewoon voor een c2d gaan als je toch niet echt zware programma's draait.

maar ff off-topic
@swallav.

De E8700 is toch nog niet uitgebracht? Alleen geruchten en een enkele verschenen in china / japan. Staat ook niet op de site van intel zelf.
Ook zijn de "specs" uitgelekt?
freq. 3,5ghz, fsb 1333 , multiplier 10,5, 6mb cache

Als dit zo is :) kun je hem wel lekker overklokken multiplier van 10,5 :D

idd ik zou ook gewoon voor een c2d gaan als je toch niet echt zware programma's draait.

maar ff off-topic
@swallav.

De E8700 is toch nog niet uitgebracht? Alleen geruchten en een enkele verschenen in china / japan. Staat ook niet op de site van intel zelf.
Ook zijn de "specs" uitgelekt?
freq. 3,5ghz, fsb 1333 , multiplier 10,5, 6mb cache

Als dit zo is :) kun je hem wel lekker overklokken multiplier van 10,5 :D

Niet officieel al beweren wel enkele web shop in china en japan hem te hebben (bron). Daarnaast zal deze wel een flinke meer prijs met zich mee brengen die het waarschijnlijk niet waard is. Maar toch als je gaat overklokken, dan kan je nu een stukkie verder. Ik snap overigens niet dat ze een xtreme versie hiervan uitbrengen voor 250 euro ofzo met een unlockte multipleyer, dit kost ze waarschijnlijk niet veel extra's maar zou een hele hoop kunnen opleveren omdat die chip natuurlijk klokt als de beste.

AMD Phenom II 720....
Prijs onder de E8400, prestaties op het niveau van de E8500
(of heb je het moederbord al?)

AMD Phenom II 720....
Prijs onder de E8400, prestaties op het niveau van de E8500
(of heb je het moederbord al?)

En niet te vergeten, net zo goed over te klokken. Ik heb enkele mensen gehoord die 3.5 ghz deden op de stock koeler. Met een scynte mugen of een z600 moet de 4 ghz best mogelik zijn. Die unlocked mp maakt het alleen maar makkelijker natuurlijk.

ik weet nu wel dat ik dus gewoon de dual kan nemen

moet ik wel 64bit gaan draaien?

Ik had begrepen dat als je 4GB ram hebt en op 32bit draait dat hij het niet helemaal aanstuurd.....

En met 64bit dus wel.... vandaar

3,3 :) maar of je die overige 700mb nu merkt is ten tweede :)

nee das alleen als je onboard hebt.

Een normale videokaart heeft eigen geheugen

Een normale videokaart heeft eigen geheugen

En ook een groot gedeelte van dat eigen geheugen word door je 32Bits besturingssysteem gemapped waardoor dat net zo goed van je 4GB max in een 32bits besturingssysteem gaat

Wat is een groot deel??

Ik heb nooit geweten dat een videokaart met eigen geheugen ook nog eens geheugen pakt van de pc zelf.

Kan nooit veel zijn toch? anders kun je nooit een 1gig kaart in een pc met 512 prikken toch? (niet dat nut heeft)

Correct me if i'm wrong

ik volg het even niet meer :confused:

Moet ik nou wel of niet 64 bit nemen om dus volledig gebruik te maken...dus optimaal ?

je je moet niets :)

een 64 bt gebruikt je volledige 4 gb
een 32 bit gebruikt 3,3

ik merkte igg het verschil amper

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan