quad cores werken wel heel langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

matheij

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
ff een vraagje ik heb een asus am3 moederbord en ik heb sinds kort een amd phenom 9600 black edetion gekocht ik had hem ingebouwd windows 7 opnieuw geinstaleerd maar als ik met quickpar bestanden wil controleren 2 tegenlijk dan gaat dat zo langzaam nog langzamer dan mijn vorige proccesser een amd 4200 x2 ik had al gecontoleerd als mijn cores vol belast waren maar ze gaven alle vier een waarde van +- 20 % weet er iemand raad

weet er niemand iets wat ik zou kunnen doen mischien iets in het bios of zo

nee ik bedoel eigenlijk multitasken meerdere dingen tegelijk doen daar is hij heel langzaam in

Hoi !

AMD Overdrive al gedownload: http://www.amd.com/us-en/0,,3715_15337_15354_15359,00.html

Kun je je quad-core een beetje kietelen.

Quickpar ondersteunt inderdaad geen 4 cores, net zomin als veel (oudere) spellen, dus daar is met een quad geen winst geen winst te behalen.

Verder: check je temp. eens en zorg dat er niet veel rommel mee op start.

Je Phenom moet heel redelijk op 4 x 2500 kunnen lopen, en is dan echt heel wat sneller dan een dual-core 4200 !

Greetz,

Harry.

zou het mischien aan het geheugen kunnen liggen het is ddr 2 667 mhz mischien is het te langzaam voor de phenom of zou dat niet kunnen

Hoi !

Als je Vista draait houdt het niet over !

Dus: 2 Gig erbij voor 64-bits en 1 Gig als je 32-bits draait.

Greetz,

Harry.

hoe bedoel je ik heb windows vista draaien 64 bits met 4 gigabyte geheugen 2 geheugenbankjes van 2 gigabyte maar sinds ik mijn phenom heb draaien geeft hij aan bij everest 4gigabyte dual unganged weet je wat dat betekent

maar welke instelling is nou het beste voor mijn geheugen ganged of unganged nog een vraagje over mijn procceser zou ik mischien de voltage aan moeten passen

nog een vraagje over mijn geheugen voorheen toen ik er de amd 4200x2 procceser in had zitten had ik bij everest met de geheugen testen een gemiddlde van 6000 punten en nu met mijn phenom heb ik bij dezelfde test een gemiddelde van 3400 punten dus veel langzamer iemand een idee hoe dat kan

Hoi !

Welke versie van Everest ?

Welke waarde ?

De geheugen en cache-test van Everest geeft read, write, copy en latency weer !

Enne: zoals Everest duidelijk zegt: de waarden van 2 verschillende versie's van Evetrest zijn niet te vergelijken.

Als je bij versie 5.2.1750 de CPU-Z Lib benchmark draait zou je ongeveer 66250 Kb/sec. moeten halen met jouw configuratie.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan