quad ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
hallo

ik heb een algemene vrag over cpu voor gamers een vriend vanmij of eigenlijk drie vrienden vanmij hebben allemaal een dual core amd in hun pc ik ben op weg om een te zoeken
maar doet er niet toe een vriend van me zegt dat amd qaudcore hetzelfde geld voor intel quadcore niet echt game processoren zijn

hij zegt dat je voor puur gamen een dualcore moet gebruiken quadcore is alleen voor multitasken zegt ie maar mij lijkt quadcore ook prima om mee te gamen met games zoals gta 4 en prototype

wie heeft goede ervaringen met quadcores(voornamelijk amd's)
zet het hier neer...........:D

Ik heb een intel quad en game hier prima mee. Geen enkel probleem met GTA 4 of Prototype. Ik neem aan dat dit voor AMD ook geldt.

Hoe ouder het spel, hoe minder kernen gebruikt worden.

Juist GTA 4 heeft voordeel van een quad core.

In het algemeen:
Op dit moment heb je echt 2 kernen nodig in een game-pc en heb je zeker voordeel van een 3e kern. 4e kern is in de meeste spellen nog niet echt zinvol, maar buiten gamen natuurlijk wel.

dus je bedoelt dat je met quadcore nog wel lang games kan spelen??
omdat er nu ongeveer alleen nog maar games zijn die alleen 2e kern of 3e kern gebruiken?

welke amd quad is beter dan??
phenom of phenom II?

Phenom II. Die draait op een hogere kloksnelheid, wordt minder warm, verbruikt minder, nieuwer en gewoon beter. Je kan evt. ook voor een tri-core gaan. Aangezien nog niet veel game multithreaded zijn is een tri-core vaak ook geschikt. Die zijn minder duur en klokken vaak iets beter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan