Qualified vendors list.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palm76

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Ik wil mijn geheugen upgraden. ik heb nu 2GB en wil graag 4GB dual channel plaatsen. Ik vroeg me af hoe belangrijk het is om de qualified vendors list van Asus aan te houden bij de aanschaf?

Je moet er op letten WELKE Ram reepjes je moet hebben.
EN of je moederbord wel 4GB aankan.

EDIT:
Dit zal waarschijnlijk wel moeten kunnen maar voor de zekerheid maar even checken.

Weet je ook zeker of er nog poorten open staan?

Laatst bewerkt:
Mijn moederbord kan maximaal 4GB geheugen aan. Het is dus gewoon een kwestie van geheugen met de juiste specificaties.

Je moet er op letten WELKE Ram reepjes je moet hebben.EN of je moederbord wel 4GB aankan. Tja, da's nu precies wát 'ie aan ons vraagt en jij beantwoordt zijn vraag met zijn vraag ???

EDIT:
Dit zal waarschijnlijk wel moeten kunnen maar voor de zekerheid maar even checken.

Weet je ook zeker of er nog poorten open staan? Ik begrijp er weinig van; een vraag over de QVL en jij antwoordt met een vraag of er nog 'poorten' open staan?
:shocked: :shocked:

@Palm76 : thheoretisch zou het antwoord "Ja" moeten luiden, alleen is de praktijk weerbarstiger. Zo weet ik uit eigen ervaring dat zorgvuldig uitgekozen geheugen (staande op de QVL van Asus bij het moederbord) NIET werkend te krijgen was. Toen er MEM geplaatst werd dat NIET op de QVL stond, bleek dat MEM wél te werken............... schiet mij (Asus) maar lek............

Handig is mogelijk om bij aanschaf van reepjes te bedingen dat ze retour mogen indien deze niet werkend te krijgen zijn.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de "vage antwoorden" dan.......

Leg jij het dan uit??

Jij kan het vast wel beter uitleggen.......

Laatst bewerkt:
Klopt, dat deed ik in mijn vorige bericht. Maar, leg eens uit, wat hebben 'poorten' met het uitbreiden van het geheugen v.w.b. QVL te maken?

Laatmaar...
Jij weet het beter....

Leg jij het hem maar helemaal uit ik bemoei me er niet meer mee...

Héb ik al gedaan!

Geef jij nu gewoon uitleg over de relatie van poorten tot de QVL.

Geen idee.

Ik dacht blijkbaar ergens anders over.
Ik had het even snel doorgelezen en dus niet alles goed door bekeken.

Als ik hiermee het topic stoor excuus hiervoor.

Ik ben tenslotte nog maar een 4e klasser in de ICT.

Veel succes nog.

Ik hou me nooit aan die lijst, ik kies altijd Kingston RAM. Dat werkt 99% van de tijd, is meestal ook Qualified door de moederbord maker. Je moet letten op welke snelheid het geheugen loopt en welk DDR type het moet zijn. (DDR1, DDR2, DDR3)

Ik zal eens vragen of alternate of azerty het geheugen terug wil nemen als het niet werkt en dan een bestelling plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan