quantum

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Bij het installeren van Windows op een oude qantum 4 gig HD stuit ik op clusterfouten. Weet iemand of er tooltjes zijn om de HD te repareren? Ik herinner me dat ik met een maxtor vroeger een soorgelijk probleem had, toen ik ik op de site van maxtor een discette aanmaken die me hielp de schijf te repareren....

Bij maxtor.com (heeft de service van quantum overgenomen) kan je een tooltje downloaden om de schijf te "LOW-LEVEL" formatteren. Hierbij wordt de schijf vol met nullen geschreven en kun je er daarna gewoon partitie's op maken.

Geplaatst door Tiborv
Bij maxtor.com (heeft de service van quantum overgenomen) kan je een tooltje downloaden om de schijf te "LOW-LEVEL" formatteren. Hierbij wordt de schijf vol met nullen geschreven en kun je er daarna gewoon partitie's op maken.

Is dat niet heel erg gevaarlijk? Moet je niet precies weten wat je doet bij low level? Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het schijnt dat je je schijf helemaal naar de mallemoer kunt helpen als het fout gaat.

Geplaatst door hangmat
Is dat niet heel erg gevaarlijk? Moet je niet precies weten wat je doet bij low level? Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het schijnt dat je je schijf helemaal naar de mallemoer kunt helpen als het fout gaat.

Nee, is totaal niet gevaarlijk, je moet wel het tooltje van de fabrikant zelf gebruiken. Oudere moederbordjes hadden een BIOS waarmee je een low-level format kon uitvoeren. Dat werd vaak afgeraden door de fabrikant omdat, als je de schijf niet goed geconfigureerd had, je de schijf aardig kon verknallen.

De tooltjes lezen de gegevens van de schijf in en "weten" daardoor met welke gegevens de schijf geformatteerd moet worden.

Om een of andere reden heb ik geen mail gehad n.a.v. jullie reacties. Watchdog heeft me attent gemaakt. Ik ga met de oplossingen aan de slag. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan