Quarantaine van Ad-Aware files

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Iedere keer als ik Ad-Aware laat scannen de laatste tijd dan komt mijn virusdetectie (Norman) in actie en ziet de volgende "trojans" in Ad-Aware bestanden:

C:\Program Files\ Lavasoft\Ad-aware 6\Cache\BlackBox.class

C:\Program Files\ Lavasoft\Ad-aware 6\Cache\InsecureClassLoader.class

C:\Program Files\ Lavasoft\Ad-aware 6\Cache\VerifierBug.class

C:\Program Files\ Lavasoft\Ad-aware 6\Cache\Dummy.class

Weet iemand hoe dit in ene kan? en of dit gevaarlijk is? Ik heb het nog niet op mijn laptop geprobeerd dus ik weet nog niet of het aan Norman ligt, aan de pc of dat het echte trojans zijn.

Groeten van G.I. Jane

Ik heb de update opgehaald van VM, maar het rare vind ik dat de pc niet heeft aangegeven dat er essentiele updates waren, stond wel ingesteld. Ik heb nu ingesteld dat hij ze moet ophalen als er nieuwe updates zijn maar dat ik aangeef of hij ze moet installeren. Ik wil namelijk niet dat bv Windows Messenger opnieuw geinstalleerd wordt.

Mijn virusscanner Norman wordt echter elke dag geupdate en die heeft dus uiteindelijk die 4 dingen gevonden. Maar omdat ze in de Program Files van Ad-Aware staan dacht ik dat het iets was om te verifieren of te vergelijken door Ad-Aware.

Ik heb trouwens de oudere versie van Ad-Aware verwijderd via software en daarna de map van Lavasoft in Program Files, vervolgens heb ik de SE editie geinstalleerd. Opnieuw gescand met Norman en Ad-Aware en niks meer gevonden.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie.

Jane

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan