Quattrofox I probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariner

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Ben mijn pincode voor mijn quattrofox I kwijt. Hoe kan ik de pincode weer terug krijgen naar de basis instellling?
mariner:o

deze pagina is nog duidelijker hierover:

Steek een toestel op poort 1 en toets :

*89*1234*1234*1234#
De programmering is nu leeg en de PIN is nu '0000' (4x nul)

Tijs.

Bedankt,
*87* met 0000 of 1234 geven geen acceptatie toon.
De andere mogelijke oplossing moet ik nog even uittesten
mariner

Bedankt,
*87* met 0000 of 1234 geven geen acceptatie toon.
De andere mogelijke oplossing moet ik nog even uittesten
mariner

Mag ik aannemen dat *87* een typefoutje van je is?
Overal wordt gesproken van *89*1234*1234*1234#
om de pin & de configuratie te resetten.

En het toestel moet op de eerste poort aangesloten zijn.

Tijs.

ok,
dit heb ik geprobeerd. Maar het heeft geen resultaat.Mijn QvoxI is nog steeds zo geprogrammeerd dat ik altijd eerst een buitenlijn ( 0) moet dialen en vervolgens het gewenste tel nummer. De in TCC en in de handleiding van deQ-vox I beschreven methode om dit te wijzigen werken niet. Zodra ik de pin code in toets ( die nu 0000 zou moeten zijn) krijg ik een soort van fout signaal. (allemaal korte piepjes achter elkaar).
Wat doe ik fout?
Wie kan mij helpen
mariner:(

De handleiding zegt dat als je er niet uitkomt je ook kunt bellen met 0900-8642 (Gebruikservice)

Hopelijk is dat nummer nog correct.

Tijs.

Ok, dus je hebt het volgende allemaal gedaan:

Je pakt de hoorn van de haak, en je zorgt voor een kiestoon.
Je klopt in op de telefoon: *89*1234*1234*1234#
Je krijgt een bevestigend toontje dat alles gelukt, en dus nu gereset is.
Je hangt op.
Je pakt weer de hoorn van de haak, en je zorgt voor een kiestoon.
Je klopt in op de telefoon: *87*0000#
en dan krijg je direct een of ander afwijzingstoon?

En ook: Je zult eerst alle telefoonnummers en andere instellingen weer terug moeten programmeren op de 4 poorten vóórdat je het apparaat zo gaat inrichten dat geen 0 voor een buitenlijn nodig is. Dat staat duidelijk in de handleiding.
Programmeren poort 1 voor buitenlijn zonder 0: *81*11#
Programmeren poort 2 voor buitenlijn zonder 0: *81*21#
Programmeren poort 3 voor buitenlijn zonder 0: *81*31#
Programmeren poort 4 voor buitenlijn zonder 0: *81*41#

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, dus je hebt het volgende allemaal gedaan:

Je pakt de hoorn van de haak, en je zorgt voor een kiestoon.
Je klopt in op de telefoon: *89*1234*1234*1234#
Je krijgt een bevestigend toontje dat alles gelukt, en dus nu gereset is.
.

Helaas, was het maar waar. Ik krijg geen bevestigend toontje, maar slechts korte piep toontjes.
Nog een ander vreemd ding: Ik heb op de Q-vox-I de Siemens Gigaset A165 aan gesloten. Hierbij krijg ik dus eerst een interne lijn (maakt niet uit welke Q-vox poort). Na de 0 voorselecteren kom ik op de buitenlijn. Dit wil ik dus veranderen.
Nu heb ik echter, als een soort van test, nog een oude analoge telefoon aan gesloten op een van de q-vox poorten. Deze telefoon geeft bij opnemen van de hoorn direkt een buitenlijn. Ik hoef tenminste geen 0 te selecteren om naar buiten te kunnen bellen.
Snap er dus niets meer van. Nog even dit : als ik bij de gigaset de groene telefoon knop indruk en bv een nummer wil draaien krijg ik een KPN stem te horen die mij verteld dat ik een verkeerd nummer heb gedraaid. Het juiste nummer moet dan 118 zijn.
mariner

Heb ten einde raad maar de KPN helpdesk gebeld. Daar werd ik niet wijzer. Ik moest alle dingen doen die ik inmiddels via dit forum en andere website ook al had geprobeerd. Werkten werderom niet. Toen bleven die man van de HD nog twee opties over: 1e) monteur langs sturen (a €55,- alleen al voorrijdkosten) die zou dan waarschijnlijk constateren dat de Q-vox1 kapot was en daar het al een oud model was, zou er niets meer aan gedaan kunnen worden. Weg €55.
2e) Naar de Primafoon winkel waar ik dan waarschijnlijk het zelfde verhaal zou horen, maar geen €55,-.

Dit laatste gedaan en inderedaad werd mij geadviseerd om op analoog en Internet Plus Bellen over te stappen en isdn plus apparaten in de vuilnis bak te gooien. Zij gaven geen ondersteuning meer hier voor.

Dus voorlopig maar werken met binnen en buiten lijn en de 0 er voor te zetten. Totdat ik overga op IPB maar dan niet via de isp Planet, ik wacht op xs4all die ook tzt ipb zal gaan aanbieden.
mariner;)

Er wordt mij gevraagd of mijn probleem is opgelost. Dat is niet het geval, maar ik besteed er geen aandacht meer aan. Dit gezien de reacties van KPN. Wat mij betreft mag deze vraag als afgesloten worden beschouwd, zonder oplossing.
mariner:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan