Quattrovox V - controllelampjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
278
Van mijn nieuwe Quattrovox V blijven de controllelampjes 1 en 4 branden ook al
zit er geen toestel op aangesloten. Wanneer ik op aansluiting 1 of 4 een toestel plaats
geeft dit een bezet toon - in de display van het toestel zie ik niet dat de lijn bezet
is - ook krijg ik via de hoorn de geluiden van de microfoon te horen.
Verder is de quattrovox gewoon te programmeren en te gebruiken via de 2 en 3 aansluitingen.
Voorheen had ik ook aansluiting 1 tot mijn beschikking maar deze
geeft nu dus ook een bezet toon Helaas kan ik de quattrovox alleen via aansluiting
1 in de originele fabrieks instelling zetten. Maar daar kom ik niet in vanwege de bezet toon .
Iemand enig idee hoe ik de lampjes of de lijnen weer onder controlle krijg of
anders een reset kan geven. Ik denk dat het ding kapot is.... vr. groet, Peter
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk heb je een vaste telefoon met een zgn. Flash-toets. Die gebruiken op lijn 1, Flash toets gebruiken, en je zou daarna 'commando's' moeten kunnen intypen.

Succes,

Tijs.
 
Flash op lijn 1

Bedankt voor je reactie - ik heb een toestel met Flash en deze gebruikt om mijn telefoon
te programmeren zodat de inkomende lijn nu niet meer op aansluiting 1 maar op drie zit.
Dus programmeren gaat goed en de telefoon werkt nu normaal op aansluiting drie.
Echter op lijn 1 en 4 blijven de controlle lampjes branden ook al zit er geen toestel aan Bovendien heb ik op deze lijnen een in gesprek toon zodat ik er niet eens in kan komen met flash en de bijbehorende code - Dus een reset op lijn 1 kan niet vanwege de bezet toon. Groet Peter
 
Dan kan ik je ook niet helpen.

Misschien (als dat nummer nog bestaat of niet veranderd is) zou 0900-8642 (Gebruikservice) je nog kunnen helpen?

Tijs.
 
Quattrofox V blijft in gesprek op aansluiting 1 en 4

Ik heb het nummer gedraaid en moest ongeveer 20 minuten wachten voor ik een persoon aan de telefoon kreeg. Deze beval me aan om de stroom er af te halen omdat het apparaat zich dan zou resetten. Ik moest de quattrovaox 5 minuten spanningsloos laten. Natuurlijk had ik dit al geprobeerd echter niet langer dan een minuut en heb dat kenbaar gemaakt. Maar dat was niet genoeg zei de helpdesk persoon. Ik vertelde ik dat het verwijderen van de spanning geen reset was omdat alle lijnen gewoon in tact blijven ook na een stroom storing. Toch maar proberen en terug bellen op telefoonnummer 0800-0407 mocht dit niet helpen. Natuurlijk hielp het niet en het nieuwe nummer van de storingdienst voor vaste telefonie was ook langdurig onbereikbaar denk aan een half uur wachten.
Nu kreeg ik een ander persoon met het zelfde verhaal dus spanning eraf. Ik vertelde haar dat dat al geprobeerd was en zij kwam toen tot de conclusie dat ik de quattrofox fout geprogrammeerd had. Ik vertelde haar dat deze altijd gewerkt had tot verleden week en dat ik nu op lijnen 2 en 3 gewoon met haar kon bellen. Het resultaat was dat ze me een bladzijde van het boekje voor ging lezen hoe ik de qoatrofox kon resetten waarop haar vertelde dat dit niet werkte omdat dat alleen op aansluiting 1 kon en die is in gesprek...
Ik moest hem nog maar eens uitschakelen was toen de conclusie en er werd gewoon opgehangen. Geen oplossing via de KPN en een rot gevoel over de hele gang van zaken. Ik had eerder een quattrovox 2 die gaf geen ringtoon meer en heb in mei 2007 een nieuw type 4 van 197 euro aan moeten schaffen en die doet het nu ook niet. Ik ben al met al niet erg onder de indruk van de klantvriendelijke KPN noch bereikbaar of kundigheid.
 
Laatst bewerkt:
Als je zegt dat je in mei van dit jaar dat ding hebt aangeschaft, dan zou ik aanspraak maken op garantie.

Tijs.
 
Garantie Quattrovox

Ik heb de quattrovox terug gebracht naar de telefoonwinkel in Beverwijk
met het giroafschrift van de betaling. Moest echter een bonnetje hebben anders
moest ik een nieuwe kopen. Gelukkig heeft mijn vrouw die gevonden en heeft
later op de dag het ding omgeruild. Alles werkt nu weer... bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan