Que selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjoosten013

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Beste

Als beginner met Acces loop ik bij de query tegen het volgende probleem in de query staat een query waar ongeveer 20 kollommen inzitten als ik in de query b.v 3 kollommen wil selecteren zet het systeem alle 20 kollommen er neer zie voorbeel is uitsnede van de query.

Het afgelopen weken heb ik daar geen last van gehad, kan ik alles selecteren wat ik wou, nu geeft hij een melding iets met een sterretje ???

Outlook.jpg

Iemand een idee

Blijkbaar heb je het sterretje gebruikt, en daarna de velden alsnog later allemaal toegevoegd. Overigens zou je dan alle velden dubbel moeten zien. Tenzij je het * alleen van de tabel [accore_bob] hebt gebruikt.
Kijk in de SQL van de query of het asteriksje er bij staat of niet.

Beste Octafish,

Ik heb het nageken maar er zit nergens een * in verwerkt.
Als ik in een bestaand bestand een kollom toevoeg doet het systeem het prima.
Maar maak ik een nieuwe Query maakt niet uit wat ik selecteer pakt hij automatischa alle kollommen. ondanks dat ik er maar 1 selecteer.

Nog een idee??

Dan zou ik zeggen: post de SQL er toch maar eens bij, want ik durf te wedden dat er een * in staat...

Beste Octafish,

Ik zal hem handmatig eringeplakt,op een andere mannier is geblokeerd door firewall op het werk.
En weet niet zeker of je dit bedoelt zoals onderstaand weergeeft, ben een leek zoals je weet.

Private Sub ACC_Onderdeel_import_Click()
On Error GoTo Err_ACC_Onderdeel_import_Click
Dim stDocName As String
stDocName = "Import_gegevens onderdelen"
DoCmd.RunMacro stDocName

Exit_ACC_Onderdeel_import_Click:
Exit Sub

Err_ACC_Onderdeel_import_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_ACC_Onderdeel_import_Click

End Sub

Dit is de code van de macro, niet de SQL van de query. En daar zie ik dus nog steeds niks aan :)

Beste octafish,

Ik ben een beginner die nu niet precies weet wat je bedoelt, wellicht heb je een voorbeeld.

Ook heb ik een vraag aan je of je voor mij een programma wilt schrijven in acces

Ik verneem graag.

Het voorbeeld moet van jou komen :)
Alle begin is moeilijk, en Access is daar natuurlijk geen uitzondering op. Als we weer even naar het begin gaan (de eerste vraag) dan heb je daar een plaatje gezet van het Query raster. In dat scherm kun je de weergave met de eerste knop ook omzetten naar de SQL weergave, en daar zie je de gebruikte SQL code. En die wil ik graag zien.

Beste Octafish,

Ja het was eigenlijk te eenvoudig voor woorden, hierbij de SQL :thumb:
Hij is behoorlijk groot bestand zoals je ziet.

Ik hoop dat je de fout kunt vinden zodat ik verder kan met knutselen :d

SELECT Rpt_accscore_.[Lev# nr] AS Vendor_number, Rpt_accscore_.[Lev# naam] AS Vendor_name, Rpt_accscore_.[Art nr#] AS Prd_number, Rpt_accscore_.Omschrijving AS Prd_desc, Rpt_accscore_.Eancode AS [EAN-13], Rpt_accscore_.Afmeting AS [Size], Rpt_accscore_.Kleur AS Coulor, Rpt_accscore_.Materiaal AS Materials, Rpt_accscore_.[Status art] AS Prd_status, Rpt_accscore_.[Status DC] AS Prime_case_status, Rpt_accscore_.Inkoper AS Buyer_name, Rpt_accscore_.[DC p/w (-2)] AS Expr1, Rpt_accscore_.[DC p/w (-1)] AS Expr2, Rpt_accscore_.[DC p/w (0)] AS Expr3, Rpt_accscore_.[DC p/w (gem)] AS Expr4, Rpt_accscore_.[Verk p/w (-2)] AS Expr5, Rpt_accscore_.[Verk p/w (-1)] AS Expr6, Rpt_accscore_.[Verk p/w (0)] AS Expr7, Rpt_accscore_.[Verk p/w (gem)] AS Expr8, Rpt_accscore_.[Besch vrd] AS Expr9, Rpt_accscore_.[Tot vrd] AS Expr10, Rpt_accscore_.[Fil vrd] AS Expr11, Rpt_accscore_.[Geres# OMS] AS Expr12, Rpt_accscore_.BO AS Expr13, Rpt_accscore_.PO AS Expr14, Rpt_accscore_.[#] AS Expr15, Rpt_accscore_.[Tot# #] AS Expr16, Rpt_accscore_.[Verw# lever datum] AS Expr17, Rpt_accscore_.[Verzet lever datum] AS Expr18, Rpt_accscore_.Losdatum AS Expr19, Rpt_accscore_.Container AS Expr20, Rpt_accscore_.Valuta AS Expr21, Rpt_accscore_.IP AS Expr22, Rpt_accscore_.NLC AS Expr23, Rpt_accscore_.HC AS Home_cost, Rpt_accscore_.[Verk prijs NL] AS Expr24, Rpt_accscore_.[verk prijs BE] AS Expr25, Rpt_accscore_.[KA NL] AS Expr26, Rpt_accscore_.[KA BE] AS Expr27, Rpt_accscore_.[Lvr dgn] AS Expr28, Rpt_accscore_.MOQ AS Expr29, Rpt_accscore_.[# CP/DC] AS Expr30, Rpt_accscore_.[DC pack] AS Expr31, Rpt_accscore_.FL AS Expr32, Rpt_accscore_.FL2 AS Expr33, Rpt_accscore_.FL3 AS Expr34, Rpt_accscore_.FL4 AS Expr35, Rpt_accscore_.FL5 AS Expr36, Rpt_accscore_.FL6 AS Expr37, Rpt_accscore_.FL7 AS Expr38, Rpt_accscore_.FL8 AS Expr39, Rpt_accscore_.FL9 AS Expr40, Rpt_accscore_.FL10 AS Expr41 INTO Accore_bob
FROM Rpt_accscore_;

Veel succes

Als je die query zo bekijkt, dan hoef je geen Einstein te zijn om te zien dat er een behoorlijke berg velden in zit. Ik tel er zo'n 54. Je had het in eerste instantie over zo'n 3 kolommen.... Leg nog eens uit wat het probleem is, en wat de bedoeling is, want eerlijk gezegd snap ik er niet zo heel veel meer van.
Als ik in een bestaand bestand een kollom toevoeg doet het systeem het prima.
Maar maak ik een nieuwe Query maakt niet uit wat ik selecteer pakt hij automatisch alle kollommen. ondanks dat ik er maar 1 selecteer.
Dat is niet de query die je nu gepost hebt. En wat bedoel je met: 'in een nieuw bestand een kolom toevoegen'? En wat is precies 'het systeem'? Klinkt een beetje Orwelliaans :)

Beste Octafish,

Ik werk al jaren met Acces en regelmatig maak ik query's en andere toepassingen die niet zo heel moeilijk te maken zijn.

Alleen na al die jaren zijn het zo,n grote programma's geworden dat er af en toe fouten ontstaan en deze hebben natuurlijk ergens hun oorsprong.
Meestal kan ik het met wat zoekwerk wel oplossen omdat ik dan vanalles met een omweg moet oplossen omdat ik regelmatig niet de juiste formule weet.

Het probleem voor mij is dat mijn werkgeven de acces applicatie's niet ondersteund of wil ondersteunen, maar door de unieke afdelingen die wij zijn kunnen wij niet zonder acces en wordt dit binnen het bedrijf gedoogd.

Wat betreft het bronbestand (BOB) waar i.d.d. 53 kollommen inzitten en die bestaat uit 54000 regels dit is met nog 2 ander de bestanden voor mij de info die ik in allerlei tabelen/query's/formulieren e.d gebruik.

Als ik nu b.v een standaard knob gebruik om gegevens op te vragen krijg ik wat er geslecteerd is uit deze bestanden.
Maar maar ik b.v. een nieuwe Query van b.v het bobbestand en ik selecteer als voorbeeld de kollom artikel laat hij toch alle 53 kollommen zien terwijl ik er maar 1 selecteer ook als ik gebruik maar van 2 verschillende tabellen waarbij ik het artikelnr koppel zet hij alle 53 kollommen neer, waar ik er maar 1 selecteer.'
Het programma is nu groot 470.710 KB dus volgens mij een behoorlijk programma en heeft 308 Querys en 90 tabellen en een 50 formulieren dit als extra info

Hoop dat het iets meer duidelijk is

Ik begin aan iets heel anders te denken; en dat zie je terug in bijgaand plaatje.

Hier zie je een instelling waarmee je kunt instellen of bij een nieuwe query altijd alle tabelvelden in de query gebruikt worden. Staat dit vinkje aan, dan krijg je bij elke query altijd alle velden terug.
Dit is een plaatje van Access 2003, maar bij de nieuwe versies kun je deze eigenschap ook nog steeds op vergelijkbare manier instellen. En dan maakt het niet uit hoeveel velden je in een query zet.

Bijlagen

• Alle tabellen weergeven.png
    Alle tabellen weergeven.png
    19,1 KB · Weergaven: 26
Beste Octafish,

Ik zou bijna zeggen hoe kom je erachter maar het was i.d.d. dit vinkje.
Ik begrijp niet hoe het kan dat deze aangevinkt stond, maar het belangrijkste is dat ik het nu weet en waar het aan ligt.

Zover alweer mijn compliment aan jou. Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan