Queries niet zichtbaar bij samenvoegen met Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oertijd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2013
Beste medeforummers,

Ik wil in een Worddocument gegevens met/uit Access (NAW e.d.) samenvoegen.
In de lijst met tabellen waaruit ik vervolgens kan kiezen mis ik een aantal query's. Dus niet alle bestaande query's worden weergegeven, zo ook de query die ik nodig heb.
Hoe maak ik deze wèl zichtbaar?

Met oudere office-versies ging dat altijd prima, maar sinds 2007 zit ik met dit probleem (ik werk nu met Office 365).

Na 6 jaar ploeteren vind je het ineens genoeg en denk je: ik dump de vraag eens op HelpMij. Da's nog eens volhouden ;) Al vermoed ik dat je eerder refereerde aan Office 2007, en dat je er dus wat korter mee stoeit.
Ik werk niet met Office365, maar omdat het probleem al uit een vorige versie stamt, en Microsoft met die versie al het e.e.a. aan de programmatuur heeft veranderd, zou je het probleem daar moeten zoeken. Blijkbaar heb je de db nooit gecompileerd, anders was je er waarschijnlijk al veel eerder achter gekomen wat het is.

Niet dat ik dat nu zo kan zeggen, maar ik vermoed dat er ofwel iets met de bibliotheken aan de hand is, ofwel iets met je query zelf. Niet elke query is namelijk geschikt om te gebruiken in een Office automation omgeving. Dus om ee.a. uit te testen, hebben we een voorbeeldje nodig. Bij voorkeur in 2007/2010 format, want dat is toch wat gangbaarder.

Hahaha, heb je mijn nickname wel gezien? Zegt al genoeg, nietwaar :p?
Bedankt voor je reactie, Michel! Heb al die jaren gewoon niet voldoende tijd gehad er eens lekker in te duiken en omzeilde het probleem ipv dat ik het oploste. Werk-uren zijn nu uitgebreid dus, huppetee, vooruit met de geit...
Heb vanochtend via internet uitgevogeld dat query's die via parameters werken normaal gesproken niet worden getoond in de lijst van samen te voegen tabellen. Om dat te omzeilen moet ik via Access via DDE openen. Dan krijg ik iig alle query's te zien en daarmee is mijn initiële probleem opgelost. Merk nu echter dat ik bij het openen van betreffend Worddocument steeds een foutmelding krijg waardoor ik steeds opnieuw de bijbehorende samenvoeg-query erbij moet zoeken. Misschien heb je daar een oplossing voor :rolleyes:?

Ginie

Queries met parameters niet gebruiken... Dat is overigens een probleem dat al heel wat langer speelt dan 2007 :) Alles hangt een beetje af van je werkwijze; trap je de samenvoeging af vanuit Access, of vanuit Word bijvoorbeeld. Maakt behoorlijk wat verschil.

Je hebt helemaal gelijk... wat een gedoe... Zowel vanuit Access als vanuit Word een puinhoop! Heb besloten het resultaat van de parameter-query (want dit werkt wel makkelijk om bepaalde overzichten te genereren) te exporteren naar Excel en daarmee samen te voegen. Met dank voor de tips.

Of, gebruik een tijdelijke tabel die je vult vanuit de parameter query, en die je vast aan je Word document koppelt. Heb je de (extra) Excel stap niet nodig. Zelf hou ik dit soort zaken zo simpel mogelijk. Dus als het even kan, ook de documenten maken middels rapporten. Het komt bij mij niet zo heel vaak voor dat Word meer kan dan ik in een rapport kan doen. Al is Access uiteraard geen tekstverwerker en is het soms een beetje prutsen.

O, dat klinkt heel handig. Begrijp ik het goed dat je zo'n tijdelijke tabel steeds opnieuw zou kunnen vullen met de aangepaste selecties uit diezelfde parameter query (zodat je niet steeds een tijdelijke tabel aan hoeft te maken)? Enne, eh, als ut niet teveel gevraagd is... je voelt 'm ws al komen: hoe maak je zo'n tabel?

Zo'n tabel maken is het simpelste van het simpelste. Je hebt immers al een query die een set data genereert. Gebruik die query dus tijdelijk als Tabelmaak query, en maak een tabel aan. tblTijdelijk o.i.d. Controleer daarna of in die tabel alle veldeigenschappen goed staan, die hoef je maar één keer in te stellen. De tabel koppel je aan je Word document.
Deze tabel kun je in het vervolg via een formulier (ik zou de parameters er sowieso uitgooien, en de filtering op een formulier doen) vullen door de queries te maken die eerst de tabel leeggooien, en vervolgens vullen. Klaar is-tie!
Alternatief is een vaste query gebruiken voor je samenvoeging, waarvan je (ook weer met een formulier) de SQL aanpast m.b.v. de QueryDefs collectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan