Queries samenvoegen in een overzicht query

Status
Niet open voor verdere reacties.

frednuus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo,

Ik heb 6 verschillende queries, met ieders een aparte selectie-criteria. Nu wil ik graag een overzicht maken via een aparte query om van iedere andere query een veld te tonen.
Bijv:

Query 1 : Diploma verlopen <Date()
Query 2 : Lidmaatschap verlopen <Date()
enz.

Dit wil ik dus onder 1 query samenvoegen om één overzicht te krijgen van de verlopen diploma's, lidmaatschap etc.

Ik weet alleen niet hoe.

Is er misschien iemand die me daarmee op weg helpen.

Met vriendelijke groet,
Fred

Volgens mij kun je die Queries al in één keer maken, door de criteria te combineren. Zou ik eerst proberen.

Hallo,

Dat is nu juist het probleem,Ik heb hier een boek van ruim 1200 bladzijden over Acces + een Handboek. Maar heb nog steeds geen idee hoe zo'n combinatie maak.

Met vriendelijke groet,

Fred

In het queryvenster heb je meerdere criteriumregels. Gewoon een tweede, derde etc. Vullen met een volledig criterium.

Hallo,

Sorry hoor, maar ik denk dat het komt dat het al laat is, maar er moeten ook haakjes, boogjes gebruikt worden ? bijv:
heb drie verloopdatums die in beeld wil brengen hoe zet ik dat daar dan neer:
zo ? [diploma geldig tot]<Date() en dan zo verder of zo.

Groetjes,

Fred

Als we even uitgaan van wat je aan voorbeeld hebt gegeven uit query 1 en 2, dan zet je in het eerste criterium bij het veld [Diploma verlopen] als criterium <Date(), en in de tweede regel bij het veld [Lidmaatschap verlopen] <Date(). In de derde regel doe je hetzelfde bij het volgende veld. En zo verder. Komt geen boogje aan te pas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan