Query aanpassen op keuzerondjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin01

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Hey mensen,

mijn volgende probleem...

Ik ben een database aan het maken en daar moet in gezocht worden... ik heb al een soort zoekmachine. Een invoervak (Gevraagd), een knop zoeken en 5 keuzerondjes in een kader.
dit zijn: Auteur, Titel, Thema, Doelgroep en Soort (ja, het is voor boeken :))

Als ik nu iets ga zoeken geeft het scherm erna... alle record in de database weer, omdat er geen criteria ingevuld zijn.
Nu weet ik dat ik die moet invullen en dat heb ik ook al geprobeerd maar ik wil dat de Query, als ik het keuzerondje Auteur selecteer, hij daar deze criteria bij zet: [forms]![frmHoofdmenu]![Gevraagd]
en bij Titel als ik dat keuzerondje geselecteerd heb enz. enz...

Moet ik nu veel verschillende Querie's maken, SQL met VBA laten werken of iets heeeeel anders...?? :confused:

HELP! :thumb:

maak op je formulier een knop aan met bijv de tekst [Zoek] en han hieraan een gebeurtenis.

In deze gebeurtenis ga je een query maken met zoiets als: SELECT * FROM Tabel WHERE " & Criteria

Laat het Criteria afhangen van de geselecteerde groepen.

Misschien heb je hier iets aan :cool:

oke, dank je wel, dat lukt goed...

maar nu het volgende...
ik heb een formulier zoeken en een formulier ZoekResultaten. Ik heb zo'n query die je zei onder de knop Zoek (op het formulier Zoeken) gezet. Maar hoe krijg ik de query nou zo ver gelink dat ie zijn resultaten in het 2de formulier laat zien?

of kan ik voor de handigheid beter de resultaten in het zelfde formulier laten weergeven?

Door in je vba-code iets dergelijks te zetten:
Form_FormulierNaam.Objectnaam.........

*zucht* ik heb t hele weekend, nou ja... t halve ;)
zitten proberen maar t lukt me niet...

waar moet ik dat van de vorige post precies neer zetten?

:thumb: yaaaay, het is me gelukt een goede zoekmachine te maken... met behulp van jou madref dank je wel :)

Ik heb de onder de knop Zoek via een Select Case de selectie van 1 van de 5 keuzerondjes laten kiezen, daarna het "ZoekResultaten" formulier laten openen.
De regel daaronder heb ik van het formulier de Rijbron van de keuzelijst (waar de resultaten in terecht moesten komen) laten aanpassen :)

ongeveer zo:

DoCmd.OpenForm = frmZoekResultaten
Form_frmZoekResultaten.KeuzelijstResultaten.Rowsource = "SELECT tblItem.Auteur, tblItem.Ti....... enz" :P

in ieder geval bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan