Query aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard2000

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Avond leden,

In mijn ledenbestand kan worden aangegeven of men wilt deelnemen aan diverse activiteiten.....door een ja/nee veld.

Ik heb query`s aangemaakt die filteren op activitei 1,2,3....
Onderaan de query staan de totalen.

Maar nu:

Als ik een query aanpas...filteren geen lege cellen krijg ik mooi ( bv) 5 regels met deelnemers..en de totalen....Als ik deze query safe......met de bedoeling om er later een rapport van de printen....krijg ik toch steeds.....alle lege regels ertussen.

Als ik dat print...voor 5 deelnemers...krijg ik de totale tabel met 240 namen.....

Wat doe ik fout...

John

Dat kan ik niet zeggen zonder de SQL van de query te zien.... Kun je die posten?

Er zit geen tabel bij, dus ik kan niet controleren wat hij moet doen. Maar deze query

Code:
SELECT idPersoon, Kasnr1, Lidnr1, Achternaam1, Telefoonthuis1,Telefoonmobiel1, [Activiteit 1], Introducees1, Opstapplaats
FROM [ACTIVITEITEN DEELNAME];

selecteert alleen de velden, en bevat verder geen criterium. Dat wordt in ieder geval niet opgeslagen. Ik vermoed, dat je de qeury eerst uitvoert, en dan in het gegevensscherm een filtering aanbrengt. En die is, zoals je al gemerkt hebt, zeer tijdelijk.
Wil je een filtering opslaan, dan moet je in het Ontwerpscherm in de regel Criteria je criterium typen. Bij een Ja/Waar veld typ je dan of Nee/Onwaar neer, afhankelijk van wat je wilt zien. Deze filtering wordt wel opgeslagen bij de query.

Query aanpassen.

Beste Michel....wat kan een mens toch dom zijn.

Natuurlijk....criteria....breek er akweer mijn nek over...

Alweer bedankt.

Trouwens...hoe zet je een vraag op afgehandeld..??

John

Rechtsonder heb je een linkje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan