Query bijwerken met percentages

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2006
Ik moet een query verzorgen waarmee alle prijzen van cursussen met 7% kunnen worden verhoogd.

Het lastige daarbij is dat ik in dezelfde query ervoor moet zorgen dat één bepaalde cursus wordt verlaagd met 3%.

Ik heb een print screen bijgevoegd waarop te zien is hoe ik de eerste stap heb proberen te maken. De cursus `FaBu` moet dus met 3% worden verlaagd.

Hoe moet ik dit doen?

Bijlagen

Binnen 1 query gaat dit niet mogelijk zijn, volgens mij. Wat wel kan, in je tabel "cursus" plaatje je een paar velden bij, "verhogen" " verlagen" en "percentage" en dan de eerste 2 via een groepsvak deze in het cursusformulier inwerken.Percentage kan je dan invullen En dan natuurlijk via VBA de aanpassing laten doen.

Dit is een opdracht vanuit een opleiding, ik probeer iemand daarbij te helpen.

In de opdracht staat toch echt dat hiervoor één query moet worden gebruikt.

Iemand anders nog een idee?

Het kan alleen met een IIF statement in de berekening. Dan wordt het zoiets als prijs * iif(code="FABU";1,03;1,07)

Ik heb de statement uit mijn hoofd ingetikt, dus het kan zijn dat ie niet helemaal klopt. De helpfile va access helpt je dan wel verder.

Grtz,

Query bijwerken met percentage

Esther,

Probeer het eens met IIf([productcode] not like "FaBu"; [prijs]*1,07; [prijs]*0,97)
IIF is de if ..then..else.. van vorige eeuw.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan