Query builder venster: "Tabellen toevoegen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
In de query builder in Access heb je aan de rechterkant een venster: "Tabellen toevoegen"
Ik weet dat je deze via vba aan of uit kan zetten.
Weet iemand de syntaxis hiervan?
Ik heb voor de zekerheid een printscreen in de bijlage geplaatst.

Bijlagen

• printscreen_access.png
    printscreen_access.png
    140,3 KB · Weergaven: 20
Ik weet dat je deze via vba aan of uit kan zetten.
Dan weet je meer dan ik. Nooit gezien die 'truc', en ook nooit nodig gehad. Waarom gebruik je het sluitknopje niet? In de tijd die je nodig hebt om a) de code te zoeken en b) de code te schrijven/plakken in een nieuwe module kun je denk ik wel zo'n 10.000 keer op dat knopje klikken. Dus tijdwinst ga je er niet mee boeken. En gemak ook niet. En dát lijkt me nou juist het voordeel van automatiseren :).

Dat is het juist. Als ik de venster heb gesloten weet ik niet hoe ik dit weer aan kan zetten.
Hoeft dan niet per se via vba te lopen.

Daar heb je een knop voor in de Query werkbalk.

Query Werkbalk.jpg

Kan zijn dat die er bij jou iets anders uitziet; dit is Access 365. Maar zal niet veel anders zijn.

Ik zie nu pas (had niet naar je plaatje gekeken) dat-ie bij jou op dezelfde plek staat. Maar dan zonder pijl :). Overigens heb je die knop helemaal niet nodig; vanuit het Navigatiepaneel kun je alles gewoon ook slepen naar het queryvenster. Ik gebruik de knop eigenlijk nooit, want ik vind het nieuwe venster een gruwel.

en wanneer je de tabellen toevoegen hebt uitgeklikt kan je ook in het veld gaan staan en rechtermuis klikken, daarna op tabellen.

Zie plaatje: 2022-05-10.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan